Emilsrökt skinka, ekonomi och Alice Cooper .


Sitter framför datorn vid vårt tråkiga och ohyggligt fula furubord i stuga 36. Har precis tryckt i mig två hjärtformade knäckemackor med underbart god emilsrökt skinka. Mittemot mig vid samma fula furubord sitter Geite. För tillfället sysselsätter hon sig med allt annat, från himmel till jord för att undvika det oundvikliga, något hon egentligen borde ta tag i precis som alla andra i klass deko 2. Ämnet är EKONOMI! Imorgon har vi nämligen någon typ av nivåkontroll på just ekonomi. Själv har jag pinat mig igenom hela 31 sidors räkneexempel. Nästa uppgift jag har att tackla är den i klass deko 2, berömda "korven". Detta är ett pedagogiskt exempel där man utgår ifrån ett stycke korv för att förklara diverse ekonomiska begrepp och förhållningssätt så som svinn, marginal, bruttovinst, försäljningspris, inköpspris och så slutligen moms. Underbart! 

Detta är dessvärre allt jag tänker delge idag, ska se till att ta mig igenom de resterande sifferfyllda sidorna (det är 55 sidor). Får se hur det hela kommer gå. Motivationen har svikit och det är mycket roligare att poppa Alice Cooper med låten poison för fulla muggar och leka loss med Geite. Hm... Någonting säger mig att jag uppnått kvoten av kreativitet och duktighet för idag... ;)   


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0