Nu är det dags...



- Josefin, nu är det väl ändå dags att skriva lite på bloggen!?
När t.o.m. direktör Magnusson (min chef på Lundströms skoaffär) börjar ifrågasätta uppdateringen och avsaknaden av inlägg på min blogg insåg jag att ett inlägg var på sin plats. Jag beklagar min frånvaro och kan inte skylla på annat än det vanliga, jobbet, plugget, familjen och så vidare Helt enkelt det vanliga tugget man brukar ta till och ge skulden vid diverse otrevliga och besvärande situationer. Hur som helst, livet leker och fortsätter sin gilla gång här i den vitklädda lilla staden Hedemora. 

Numer knarrar det rejält under fötterna om den hårt sammanpressade snön under mina sulor. Det är nämligen bristvara på plogar här i Hedemora stad så man får glatt pulsa allt som oftast i 1 - 2 dm djup snö då man skall ta sig någonstans. Inte mig emot (för det mesta i alla fall), snö är underbart! Det är så vackert med alla björkar som fått ett eget lager av kanderat socker runt sina spröda grenar. Önskar ni alla var här med mig på mina morgonpromenader ute i det sköna. Det går helt enkelt inte att beskriva med ord, all den vackerhet som möter mig från den stund då jag drar upp markiserna till mitt lilla rum efter en natts skönhetssömn (i en riktig säng) och som sedan följer mig hela vägen till jobbet.

Med skolarbete är det lite lägre tempo, vart tog min disciplin vägen? Har letat överallt och t.o.m. städat mitt rum idag. Disciplinen fanns ingenstans att finna, den var inte ens gömd under sängen. Hm... Konstigt det där... Men, men, den kommer nog fram snart. För en gångs skull skall jag inte pressa mig själv, nu vill jag bara leva och må bra, något jag faktiskt gör i allra högsta grad! :D

Jobbet är, som jag nämnde i tidigare inlägg helt underbart! Vi har så roligt, det är som en enda stor skrattfabrik. Det går i ett, kackel, kackel och så en hel massa skratt. Vi har så mycket att ta igen och prata om och med alla "speciella" och charmiga kunder som uppsöker butiken är det svårt att ha annat än just skrattande roligt. 


Sista arbetsdagen för min del innan nyår blev en riktig höjdare. Det började bra redan från stunden vi skulle genomföra morgonstädningen strax innan öppning. Monica tog som vanligt fram vår gamla trotjänare till dammsugare och började rengöra mattan. Till en början infann sig en behaglig doft av tall och skog. En ljuvligt, julig doft som till en början var riktigt trivsam. Denna doft varade dessvärre inte särskilt länge, plötsligt byttes den underbara talldoften ut mot en mer rökig variant. Det luktade snart bränt i hela butiken och dammsugaren började bete sig underligt. Vi tog då alla tre (jag, Monica och Stina) bak den på lagret för att undersöka saken noggrannare. Vi var alla tre omedelbart insatta i detta tragikomiska händelseförlopp. Vi slog på dammsugaren igen och denna gång liksom började den dansa. Eller dansa, det var mer som dödsryckningar, små moln av grått damm sprutade fram från vår kära dammsugares olika delar. Herregud!!! Vi tjöt, stojade, skrattade och skrek och slog snabbt av dammsugaren. Nu kanske många av er med mer förstånd och förnuft skulle lämnat dammsugaren härvid, men inte vi!

Då vi återhämtat oss från vår smärre chock och allt bubblande, klingande skratt lagt sig gav vi oss så in i leken igen. Efter en liten bank och en ömsint smekning av dammsugaren från Stina provade vi så en sista gång att slå på maskinen igen. Efter ytterligare några dödsryckningar, dammoln och ett nytt ryckande och tuggande ljud gav så vår kära trontjänare upp. Motorn hade skurit ihop, det är i alla fall vår diagnos. Ja, så kan det gå till en helt vanlig dag på Lundströms. Ledsen chefen!  





Idag har jag varit med mina tre systrar om min kära mor på Kupolen för ett besök på Make Up Store. Där genomgick vi alla varsin privatkurs i sminkning, något som var riktigt kul enligt min mening. Vi bestämde oss nämligen för att strunta i julklappar i år och istället satsa på att göra något kul tillsammans. Detta blev alltså min julklapp. Jag tog del av en hel del handfasta tips och inhandlade även lite basprodukter. Ska bli intressant att se om jag lagt mig till med några sminkfärdigheter, det blir upp till bevis imorgon då nyårssminkning står på dagsagendan. För min del blir det Gävle i år, eller rättare sagt Skutskär. Både nyårsblåsan och nyårsskumpan är inköpt, nu återstår bara packningen. Dags att sätta tänderna även i den biten, det bör inte ta allt för lång tid då man numer är en världsvan packare av väskor i olika former och utföranden till diverse olika tillställningar.

Packa Jossans packsäck...... Gott nytt år!!!!!!!!!!  


Kommentarer
Postat av: jonas

ja, jag följer din blogg. Gott nytt år:)

2009-12-31 @ 01:12:38
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: elin

Åh jag saknar dig underbara duu :) ha nu en härlig nyårsafton goding puss kram

2009-12-31 @ 18:39:21
Postat av: Sandra

saknar dej med jossan! snart ses vi i leksand igen och tills dess-plugga inte ihjäl dig ;) P&K

2010-01-03 @ 23:19:54
URL: http://sandraulricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0