Bra, braigare, braigast! Borta bra men hemma bäst...

Det är måndag och jag njuter i fulla drag av att vara hemma i min nyfunna kärlek, Stockholm stad igen. Jag kom igår hem från en intensiv, men dock så härlig helg hos Karro i Göteborg. Väl hemma, när jag klev inför tröskeln till vår trånga lilla lägenhet möttes jag av en ren fröjd för ögat. Alla mina underbara sambos  var hemma och de satt uppradade i vardagsrummets soffa. Det låg en härlig stämning över vår lilla lya. Fnitter, bubbel och skratt… Jag blev alldeles varm och skönt harmoniskt luddig inombords, mitt hjärta tog några extra snabba och glada skutt av ren lycka och glädje. All vänskap kom emot mig från stunden jag öppnade dörren som en stor varm och gosig kram. Underbara liv! Härliga tjejer! Jag var hemma... 

Idag har jag återigen haft en riktig toppendag tillsammans med Frida och Lena på Loft Homestaging. Vi har dagen till ära inrett ännu en lägenhet tillsammans. Jag och Frida slet som små djur inför denna inredning för att få alla detaljer och möbler att gå ihop. Vi plockade nämligen ihop denna lägenhet av två olika, redan befintliga lägenhetsstylingar. Detta kan låta som ett enkelt jobb men jag försäkrar er att så inte är fallet. Proceduren innebär att man måste hålla en hel massa detaljerad information i huvudet, detta då alla olika föremål befinner sig på helt olika ställen. Det vill säga lagret, lägenhet 1 och lägenhet 2. Detta skulle så komma att bli inredningen till lägenhet 3. Man måste på något sätt försöka se allt sammans framför sig i huvudet, minnas olika textilier, strukturer, färger och möbler och plussa ihop det hela till en enda stor helhet. Hur som helst, nog om detta. Resultatet blev lyckat och jag känner mig både glad och nöjd (något som verkar bli allt mer av en vana).


Här kommer nu lite bilder från den inredning jag gjort. Nu har lägenheten jag stylat kommit ut på Hemnet. Kolla gärna in den för att se fler bilder. Bilder från min helg hos systeryster kommer när min dator och kamera vill samarbeta igen. ;)


Vardagsrumsdelen...


Vardagsrum och kök kombinerat...


Sovrum. Tyvärr har någon varit och dragit i överkastet... :P 


Arbetshörna..


Badrum...

Nu till kvällen har jag och Elin roat oss med att rensa avloppet i köket. Det var under denna trevliga tillställning vi uppmärksammade att vi fått ytterligare en inneboende. Vi kallar honom för Lurk, eller Gösta. Han är en slemmig liten grön klump som tycker om att hänga under vår diskbänk i en unken liten hink. Där frodas och trivs han bland våra allt annat än väldoftande sopor och allehanda burkar. Till utseendet påminner lurk om den tecknade gröna klumpen från halsbränna reklamen som går till och från på tv. 
Men, men, finns det hjärterum så finns det stjärterum. Dessutom är det ingen (så vitt jag vet) av os fem tjejer som föredrar att spendera sin tid under diskbänken och dess dunkla vrå. Hoppas bara att Lurk inte trivs allt för väl och växer till en stor slemboll för då måste vi nog vräka honom. 

Ha det nu så gott, jag ska gå och titta till Lurk och se om han är hungrig. ;) 


Kommentarer
Postat av: Bo-Jörgild

Hej! det var trevligt att ha dig här i helgen, men ser att du redan kommit in i storstadslivet igen, inte mig emot! själv suktar jag fortfarande efter fler biffar, men nöjer mig just nu med en falafel eller två. Tycker ni ska fortsätta kalla Lurk för Lurk, då Viktor heter Gösta i andra namn, och säkert kan bli ledsen annars..

2009-11-11 @ 17:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0