Flygande fläng och galet glad!

Idag sitter jag framför datorn och känner mig tacksam. Tacksam för att jag fått haft en så härlig vistelse här i Stockholm som jag faktiskt haft. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort dessa veckor, tack Frida och Marlene för att ni är så tokigt roliga och galna. :D
Det känns lite vemodigt inombords då jag inser att vi inte kommer jobba ihop mer.... Men, men, livet går vidare mot nya utmaningar och äventyr.

Idag har jag jobbat tillsammans med Erica Edman och Marlene igen. Vi var på Östermalm och inredde en liten trea. Även idag blev det en hel del bilkörning...

Dagen började tidigt, kl 07.45 stod jag redo utanför butiken "Drömhuset" i vanlig ordning, taggad till tusen. Marlene svängde in till trottoaren med den lilla skåpbilen, det gnisslade till bekant och sedan bar det av i full karriär. Först en sväng till lagret där vi mötte upp MEX-killarna, flyttfirman. Nu fick jag dagens första utmaning, skruva ihop IKEA-möbler. Jag hann med hela tre fåtöljer (de skulle användas till morgondagens inredning i Täby) innan det så var dags att dra vidare. Nu var det min tur att köra...

Från Västberga, destination Östermalm. Väl där möttes vi något senare upp av Erica. Hela dagen har varit full av flams och trams. Det är underbart att jobba under sådana förhållanden. Allt blir så mycket lättare då man har kul ihop. Önskar att det var denna härliga stämning på alla jobb.

Vi jobbade på i flygande fläng och lunchen kom snabbt inpå oss. Vi travade snett över gatan och käkade på en sushirestaurang. Jag tog gusch och lov inte sushi. Klarar inte av den där råa fisken, inte någon vidare hit hos mina smaklökar. För min del blev det grönsakswook med lamm, inte helt fel om det inte vore för de där satans träpinnarna till bestick.... Skall erkännas att jag hungrig och trött gav vika där i ett svagt ögonblick. Då jag efter mycket om och men, ett flertal tappra försök och träningsverk i fingrarana fortfarande inte lyckats peta i mig fler än sju riskorn. Då, ja då gav jag upp, gick skamset och hämtade riktiga bestick. Tacka vet jag kniv och gaffel! Varför skall man envisas att äta med pinnar om man nu faktiskt har råd med just kniv och gaffel!!? Förvisso ser det kanske lite skojigare ut med de där pinnarna men det var inte det strategiskt bästa upplägget för att lära sig den ädla konsten att käka med pinnar. Hungrig och trött.. Istället så lät jag min reptilhjärna gå igång och lösningen blev således kniv och gaffel.

Mätt och belåten och så var det dags för dagens andra utmaning. Nu skulle jag och Erica själva manövrera bilen tillbaka till lagret i Västberga, sedan vidare till Vasastan för att hämta lite möbler och slutligen tillbaka till Östermalm. Det hela gick faktiskt smidigare än väntat. vi lyckades med en klottrig liten lapp till anvisning och diverse samtal till Marlene hitta vägen både till lagret, Vasastan samt Östermalm. Jag är riktigt nöjd och stolt att jag tog det så lugnt och att det gick så bra med körningen. Vi körde inte ens fel en enda gång (om man räknar bort de extra varven i de två rondellerna.) Vilken kartläsare du är Edman! ;)

Min telefon pep nyss till, det var ett sms från Marlene där det stod att kunden var väldigt nöjd. Stående ovation var kundens ordval. Är inte det bra feedback så vet jag inte vad!
Nu ska jag se till att peta i mig lite näring, fylla på energinivån inför morgondagens kneg, inredning av villa i Täby.

Passa på att njuta av de fagra bilderna som följer nedan. Det bjuds bland annat på bilder från Göteborg och en rundvisning i Karros lägenhet i Göteborg av självaste Karolina Nordman själv. Håll tillgodo!




Vacker detalj på en lyktstolpe...


Systeryster!






 








Foto från en helmysig tebutik vi besökte.
Karro köpte "lingon och blåbärste" som vi avnjöt senare på kvällen.


Det blev en hel del promenerande denna helg och ja, självklart, Aset var även med han. ;)

Och nu, stunden alla väntat på! Här kommer den guidade turen i Karros lägenhet:

Vi börjar i hallen...

   
Här liggar skor pitoreskt upplagda huller om buller i en bedårlig hög.
Detta arrangemang är sammanställt just för att skapa den där riktigt hemtrevliga och bebodda känslan.

Vidare till badrummet....


I detta härligt rosa skimmer kan man inte bli annat än glad och snygg.


Spegel, spegel på väggen där. Säg vem som fagrast i landet är!

Sovrum...


Härlig entusiasm och energi under den guidade turen!!!

Vardagsrum...


Notera den "lilla" detaljen i nedre hörnet till vänster,
Aset (alias min rullväska) gör debut på min blogg. Här är han både full och trött... ;)

Så, slutligen KÖKET!!! Husets hjärta...


Köket vittnar om en mysig gårdagskväll med middag och vin...

Ja, det var minst sagt en härlig helg. Tack för den "Karolina och Viktor med K"!!!
Kramar


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Kul att få se hur Kråkan bor. Fina bilder hela tiden. Ses på fredag! Kram från pappa!

2009-11-12 @ 08:25:26
Postat av: erica

jadu, sthlms turen gjorde du bra!! :D

och att kunden blev så nöjd var pricken över i den dagen ;)

såå konstigt att vi slutar imorrn..har ju knappt sett till ig känns det som... :( men i leksand får vi ta igen det! Mera myskvällar i say!!

ses imorrn smulan, tar med mig tårtan. wihooooo!!

2009-11-12 @ 21:16:55
Postat av: Karolina

Varsågod själv för besöket =D

2009-11-13 @ 11:21:07
URL: http://kringkarolina.blogspot.com
Postat av: stina

härliga sidor att läsa, karros lägenhet såg ju riktigt bra ut framför din kameralins, fina kort som lockar till skratt.kram!

2009-11-19 @ 20:13:33
URL: http://juliaanordman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0