Jahooo, jippedijej!!

Jippydijej! Imorgon ska jag träffa min äldsta lillasyster Karolina. Det ska bli såååå skoj! Hela jag pirrar och sprallar, det bubblar över! Jag ska åka hela vägen till Göteleborg. Det blir en bra stunds tågfarande men det är det alla gånger värt.

Undrar hur jag ska kunna sova i natt? Jag är full av glädje och förväntan inför morgondagen och den kommande helgen. Äntligen ska jag få träffa Karros påg på riktigt, något jag verkligen ser fram emot. Synd bara att min bank samtidigt beslutat att avsluta sitt samarbete med mastercard vilket i sin tur resulterat i att mitt betalkort har spärrats (De hade ju trots allt förvarnat på sin hemsida... :P) Ja, ja. Så kan det vara ibland. Jag sitter, nej sittligger här i Stockholm i lägenhetens fula fejk-oxblodsskinns-ungkarlsfåtölj, jag är på väg till Göteborg och mitt betalkort ligger i Hedemora. Perfekt!

Tur man kan överföra pengar snabbt och smidigt i alla fall. Allt jag behöver göra är att hämta min bankdosa, koppla in dosan och dess långa sladd i datorn, hämta min kalender där jag förvarar den långa koden, trycka in den långa koden i dosan med den långa sladden... Suck! Ni kanske anar en underton av ironi, det är rätt uppfattat! Jag tycker inte alls om den nya inloggningsritualen och den långa procedur man måste genomgå för att logga in på internetbanken.

Nu ska jag packa mig upp ur den bedårliga fåtöljen för att just packa. Jag har alltid lika svårt att välja vilka kläder, skor samt accessoarer jag skall ta med. Det är samma sak som med mat. Jag kan ju inte veta idag vad jag kommer att vara sugen på imorgon. Bäst att jag packar med lite extra... Så börjar det, precis som vanligt så kommer jag att stå där och inse att jag praktiskt taget har packat ner allt. Hur gick det till?! :D

Hur som helst och oberoende av hur mycket packning det blir så måste jag nu logga in på internetbanken för att överföra pengar till syrran. Jag måste ju även leva under besöket i Göteborg samt under den resterande tiden här i Stockholm. Mitt bankkort kanske ligger i vila för stunden men det finns, som med så mycket annat kryphål runt i kring det lilla problemet. Tur är väl det! ;)

Tjao!

 


Kommentarer
Postat av: Karolina

JA! Imorrn är du här! hihihihi!

2009-11-05 @ 20:23:11
URL: http://kringkarolina.blogspot.com
Postat av: Niklas Olofsson

Tja! Jag förstår att du ser fram emot resan till Götet! Men du, koden till dosan är ju bara 6-siffrig. Den kommer ju till och med jag ihåg. Ja, min alltså. Ha det så skoj och gör inget som inte jag skulle gjort! Kram från pappa!

2009-11-05 @ 20:52:26
Postat av: MAMMA STINA

Det är jättevackra de bilder du lägger ut, Du kanske blir fotograf oxå. Övertygad om att ni kommer att ha en skoj helg i götet. kram till dej och Karro.

2009-11-06 @ 12:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0