Just move it!

 



Allt jag kan säga är, Just move it!!! Vilken härlig eftermiddag, detta danspass lyste verkligen upp min slumrande och trötta tillvaro. Men det var nog ändå inte fullt så härligt och energigivande som promenaden imorse. Då hade jag och Geite den förträffliga äran att möta två rävar, även de ute och spatserade denna ruggiga och mörka morgon. Tur var det, annars hade det nog varit ännu svårare att hålla fokus under dagens syrefattiga lektion i kommunikation. 

När jag och Geite släpat oss från dansen och Noret var det dags för nästa "träningspass", det blev hjärngympa på hög nivå. Ekonomi var ämnet.

De tre musketörerna (jag själv, Lina Danielsson och Geite) kämpade tappert igenom det första häftet. Vi hanterade bland annat marknadsplan, affärsplan, affärside, kartläggning av konkurrenter med tillhörande konkurrentanalys, SWOT-analys, visionsformulering, strategi m.m. m.m......

Jag piskade verkligen på mina trogna vänner mot slutet, ville så gärna bli klar. Vilket vi också blev. Nu har Geite avlägsnat sig från stuga 36 och Lina har stupat i säng. Kvar sitter jag själv i vårt vardagsrum/kök/hall och lyssnar på surret från datorn som återigen vänligt frågar om det inte är dags att stänga av för en installation/ automatisk uppdatering. Kanske borde ta det som en pik. Dags att krypa till kojs men först bara lite hjärngympa till, betala räkningar...  

Todelillo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0