Oh My Gooood!

Oh my gooood, oh my goood!!!! Imorgon är det dags att styra kosan mot Leksand och lingonskogen igen. Skall erkännas att det känns sådär... Lite vemod och sorg fyller mitt hjärta, saknar redan Stockholm och dess puls.

Ännu en intensiv helg har passerat, full med flyttkartonger och härliga återseenden av många kära vänner. Det slår mig att man nuförtiden aldrig hinner slå sig till ro länge nog för att packa upp alla kära ägodelar och allehanda tingest ur Asets inre. Hela denna helg har präglats av förändring och konstiga kontraster. Mitt nutida jag möter mitt förflutna, nya vänner blandas med gamla. Det har varit en intressant helg på många sätt. Helgen har verkligen satt igång hjärnan i nya tankebanor, funderingar om framtiden och livet. Jag fascineras av att skärskåda mitt liv utifrån. Tänk vad alla olika val har lett en till olika platser och skeden i livet. Finns det en förutbestämd väg eller är allt beroende på slumpen!? Vem vet?? Jag tänker, undrar, grubblar och funderar...

Hur som helst, vare sig slumpen haft ett finger med i spelet eller ej så känner jag mig oerhört inspirerad av min omgivning för stunden. Jag har fått en hel del nya idéer om jag vill ta mig för som examensjobb. Nu känns det riktigt bra. Jag vill sätta igång genast! Det är väl så det känns om man kommit rätt sak på spåret antar jag.  

Vägg i vägg ligger Marie (fostersyster) och Wilma (fostersysterdotter) och slumrar sött i godan ro. Tänk att Wilma redan har hunnit bli hela 8 månader, det går så fort!!! Bäst att även jag beger mig till drömmarnas land och samlar energi till den sista kraftansträngningen imorgon. Framför mig har jag 5 veckor i Leksand, sedan väntar jullov med jobb härliga kollegor på Lundströms Skoaffär.

Sussa sött!
  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0