Orka!!!!



Jag ligger fortfarande kvar i sängen och njuter av det faktum att jag faktiskt vaknat upp, efter att sovit en hel natt i en riktig säng. Jag känner mig inte riktigt redo att gå upp ännu... Seg och fortfarande i förnekelse inför denna dag och vad den har i beredskap för mig. Leksand känns väldigt kallt och avlägset ännu, om jag drar täcket över huvudet så kanske jag vaknar upp i Stockholm igen till det där lite magiskt glittrande och den där bubbliga, spralliga känslan inombords....

Typiskt, det fungerade inget vidare bra. Provar igen, täcket över huvudet... Nej, jag är fortfarande på plats i Hedemora, på väg till Leksand. Suck, stön och pust. Antar att det bara är att ta nya tag, ta sig samman och gilla läget. Dags att packa Aset igen och boka den där sablans biljetten till destination vinterland... Undrar om det bara är jag som känner november och dess fuktiga, ruggiga klimat och mörker som alldeles för snabbt krupit inpå en och nästintill biter en i hasorna. Det känns mörkt, mörkt... Tur att jag har en hel drös med härliga pinglor att ansluta mig till uppe i Leksand, hur skulle detta annars gå!? Då skulle det verkligen inte finnas den minsta anledning att dra mig ur sängen idag, ut i verkligheten och novembermurret.

Jag tänder några ljus och försöker finna lite tröst. Är det något som är gott med november så är det just det. Att man får en ursäkt för att tända alla dessa härliga ljus. Kanske det även hinner bli en och annan brasa innan detta år kommit till ända? Vi har ju faktiskt öppenspis i vår lilla stuga belägen i campingbyn vid Siljansstrand. 

Nu får det vara nog med självömkan! Dags att stiga upp. Det första jag ska göra är att trycka in ytterligare några värmeljus i Asets allt för sprickfärdiga kropp. Leksand och november, vänta bara! Jag ska minsann inte gå in i den där novemberdeppen utan en rejäl kamp, klorna är vässade och ljusen nu packade. Beväpnad och klar, nu tar jag steget upp ur sängen, nu jädrar!! Jag ska allt bita denna dag i baken, den kommer inte ha en susning av vad som drabbade den. :D  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0