Spökar det?



Det är en frågeställning jag nu har. Först all denna träning med tidiga morgonpromenader och en hel massa olika träningspass. Sedan kom råggröten med banan och nu har även bönor funnit sin väg in i mitt, numer så hälsosamma liv. Hur hände detta!? Jag börjar nästan tro att jag blivit besatt av en osalig ande med fallenhet för hälsa och välmående. Vem vet? Men vad gör det i så fall, anden får gärna stanna om det innebär att jag känner mig såhär underbart glad och pigg. :D

Idag hade vi lektion i InDesign igen, det är såååå kul och jag lär mig massor varje gång. Kanske jag har en fallenhet för det, som det känns nu så är allting så lätt. Hm...

Efter lektionen i InDesign bar det av med buss till Malung tillsammans med deko ettorna och ett gäng från min klass. Vi ska dit och kolla in olika butikers skyltfönster, det är nämligen så att vi ska dit igen på fredag och julskylta. Detta innefattar dock inte mig. Jag ska fota det hela med min underbara kamera. Något jag ser fram emot en hel del. På så vis kommer jag få se alla skyltningar och även få en chans att lära känna deko ettorna bättre. Kan inte bli bättre!

Nu ska jag ta tag i diverse viktigheter jag på något konstigt sätt har lyckats skjuta på ett tag. Sen väntar sängen och Tove Jansson (ikväll ska jag läsa om "Hemulen som älskade tystnad", det mysigaste jag läst på länge, handlar bland annat om hemliga trädgårdar och parker, blommor, dofter, gnistrande dekorationer, glädje men samtidigt lite melankoli och så självfallet tystnad...). Ett stort tack till Karro och Viktors mamma som inspirerade mig att både läsa och införskaffa denna bok! Här kommer lite sköna bilder från Mumin och hans värld, jag älskar alla vackra detaljer och all den kärlek och kännsla de innehåller. Titta och njut....



  

En annan underbar bok från min barndom är denna, "Vem ska trösta knyttet?".
Jag minns att den var ganska så mörk och stundvis även lite läskig men bilderna var så vackra och de hade det där lite mystiska och mysiga. Jag brukade ofta sitta i farmor och farfars trånga lilla garderob, under klädhängaren bland gammla pälsar och jackor och läsa just denna bok. Där satt jag på en ihoprullad gammal madrass som luktade lite konstigt, fuktigt och rått. Låter kanske som en hemsk plats, men så var inte fallet. Det var vårt, mitt och mina systrars eget lilla krypin. Här kunde vi sitta i timmar och läsa. Bara att välja bland alla gamla böcker so malla såg så olika ut och hade olika historia bakom sig hade sin charm. Jag önskar ibland att jag kunde komma tillbaka dit och bara lukta lite. Den där doften från garderoben kommer alltid finnas hos mig i mitt minne och i mitt hjärta... 






Hemulen söker efter nya blommor...








Natti natti....







  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0