Värk, värk...



Ja, så kan det gå då man ger sig in i träningssvängen. Det värker något enormt i mina arma lårmuskler. Fast jag
ska erkänna att det faktiskt känns riktigt bra. Skönt att bli påmind om att man gjort något bra för sig själv. Jag har räknat ut att jag måste gå på minst 6 pass (egentligen 6,4 pass) för att tjäna in pengarna på träningskortet. Såhär långt har det blivit 2 pass, tyvärr var dansen jag skulle gå på idag inställd.Tråkigt och en stor besvikelse. Men som tur är har jag härliga vänner här i Leksand. Geite ville som vanligt "leka" och hon lyckades övertala mig och Edman att slå henne följe till skolans kårlokal för lite träning på egen hand.

Efter att ha knatat hem igen från Noret, hämtat datorn i stuga 36 och traskat tillbaka till skolan var det så dags att inta golvet. Jag startade upp datorn medan Geite och Edman fixade belysningen. Ur datorns högtalare strömmade snart skön musik, vi startade upp med lite fjortisdunk för att riktigt komma i rätt stämning, få blodet att pumpa och bli på gott humör. Belysningen blev även den toppen, orange färgat ljus med lite inslag av en discokula. Lokalen var i ordning och vi kunde köra igång.     

Vi gick ut starkt, joggade några varv, gjorde lite stretching och diverse övningar. Sen på något konstigt sätt övergick det hela från jogging till gympa till dans.... Det hela slutade med att vi alla tre stod framför datorn och mixade ihop olika låter till en koreografi vi satt ihop. Herregud, ibland spårar det ur! Kul var det i alla fall, tycker bara synd om våra stackars rumskamrater som kommer bli tvungna att stå ut att se på spektaklet. Ha ha! Tack tjejer för en trevlig kväll full av skratt, träningsverk och härliga moves! 

Imorgon blir det nya tag, spinning står på träningsschemat. Nu ska jag försöka resa mig ur soffan och släpa mig till sängs för att vila upp mina ömmande muskler.
Ses snart igen! 


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Härligt att höra att du håller igång så mycket! Idag känner jag mig frisk så imorgon blir det ett pass i Vasahallen.

2009-11-19 @ 11:35:56
Postat av: stina

Oj jag riktigt känner hur mycket träningsvärk du ska få, fast då blir Du påmind om att Du gjort nått bra. kram!

2009-11-19 @ 20:18:48
URL: http://juliaanordman.blogg.se/
Postat av: Alebilehål

kom ihåg att stretcha efter träningen också, så dian muskler blir längre och senigare, då blir du starkare ändå! :D sånna där dansansta kvällar är härliga, fint!

2009-11-30 @ 20:42:07
URL: http://kringkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0