Bara några timmar kvar...

Nu är det bara några timmar kvar, sen är hon här!!! Min kära syster och pysselkamrat Pernilla.
Jag tror att själva tanken på allt kul vi ska göra har fått mig att tillfriskna i en rasande takt. Lägger man sedan till knaprandet av några kartor Esberitox, en handfull med C-vitaminbrustabletter, ca 7 ipren och några tabletter Bafucin så har man ett givet framgångsrecept på botande av förkylning. Ska erkännas att jag fortfarande snorar lite och att mitt dåliga morgonhumör kommer fram då och då. Men jag är klart bättre än vad jag normalt brukar vara då jag precis blivit förkyld. Det brukar vara långdragna och sega förkylningar för min del då jag väl blir sjuk. Men! Ha ha, inte denna gång!!! :D

Tur är väll det förresten! Med en så lång "to-do-list" över helgen med alla roligheter och galenskaper vi ska hinna med under Pernillas korta visit skulle det nog vara praktiskt taget omöjligt att genomföra denna helg med en inbiten förkylning naggandes efter en i hasorna.

Här följer en liten lista över en del saker vi funderar på att göra i helgen:

  • Besöka Zetas handelsträdgård. Strosa runt i trädgården, besöka den lilla butiken och ta en fika i deras mysiga café.
  • Besöka "Blås och Knåda", keramik- samt glasutställning och butik. De skall tydligen ha en utställare just denna helg som kommer från vår hemtrakt Hedemora.
  • Ta en promenad i gamla stan och njuta av alla vackra byggnader.
  • Gå på fjärilshuset i Haga och återuppleva gamla barndomsminnen.
  • Äta på Koh Phangang, det är en upplevelse i sig att bara var där.
  • Ta färjan över till Djurgården, njuta av den vackra naturen.
  • Besöka Chokladmässan (om det inte är för dyrt).
  • Göra ett stopp på Rosendalsträdgård
  • Shopping, drottninggatan, Urban Outfitters, Spiti, Ambiance m.m...
  • Moderna museet

Som ni ser är det ett späckat schema. Vi kommer inte på långa vägar hinna göra allt men vi ska göra vårt bästa för att hinna med att njuta av så mycket som möjligt!

Nu har det blivit dags att ansluta sig med Lina i köket för lite frukost. Det blir orientaliskt te för den ömma halsen och kan hända någon liten smörgås...

 


Kommentarer
Postat av: sara g

gud vad mysigt!!!

2009-10-12 @ 15:10:51
Postat av: Marika

Full rulle :)

2009-10-13 @ 18:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0