På språng

Vilken vecka det har varit! Har nog aldrig tidigare haft ett så späckat schema som jag har nu i Stockholm. Förra veckan hade jag något inbokat varje kväll efter avslutat arbetspass. Alltid på språng och på väg. Här kommer en liten rapport om veckan som passerat.... 

Måndag: Jobbade sent, kom hem efter 20.00. Stupade i säng efter diverse hemmasysslor.
Tisdag: Konsert med Lina Danielsson, vi gick på Laleh på Skala teatern.
Onsdag: Besök på Berns, filmfestivalen firade filmsläpp. Vin och trevligt sällskap (även en öl slank ner, det var ju faktiskt gratis, är man student så är man och som alla vet: Gratis är gott! ;)).
Torsdag: Skavlan, jag och Lina var på inspelning av Skavlan.
Fredag: Storstädning (passade på medan lägenheten var tom på folk) och sedan middag med sambosarna (utom Elin som jobbade till 03.00 någonting)
Lördag: Shopping och party. Vi bjöd hit Stockholmsbönorna, det blev vin, utgång och dans, dans, dans på Snaps...
Söndag: Tung i huvudet som förtjänt, gjorde ändå stan och dess butiker, mötte upp vår nya sambo Sara, släpade hennes tunga rullväska upp och ner för alla ljuvliga trappor på centralstationen och tunnelbanan samt upp för de underbara 88 trappstegen till vår lägenhet. Sedan städade jag min garderob som höll på att svämma över.

Ja, och nu är det måndag igen. Ska försöka hålla mig hemma och i skinnet i kväll. Det kan jag behöva efter en så intensiv vecka...
 
Idag har jag påbörjat mitt nya liv (igen). Nu är det slut på godis och snacks. Jag och sambon Elin har gjort ett avtal, den som bryter det får hosta upp 2000 kr till den andra. Tur man är envis och stolt i vissa fall, det här ska nog gå som en dans! :D Passa dig Elin! ;)

Idag har jag och Marlene plockat ut inredning till en liten tvåa vi ska inreda imorgon. Det ska bli riktigt skoj för nu har jag varit med hela vägen, ända från början. Är fylld av förväntan och glädje inför morgondagen. Hoppas bara att Marlenes knä är samarbetsvilligt efter dagens smäll rakt in i ståldörrkarmen. Stackars!

Idag fick jag veta av Erica, chef på Loft, att jag ska få inreda en lägenhet nästa vecka helt själv. AHHHH!!! :D Det ska bli intressant och lärorikt. Hoppas bara att jag kommer att komma ihåg allt... IHHHH!!! :D    

Som ni ser rullar livet på. Jag befinner mig fortfarande i det konstiga men härliga tillståndet av eufori och lyckorus. Hoppas bara inte bubblan spricker snart och tar mig tillbaka till det gråa klibbiga...

Här kommer lite bilder från min vecka....


På språng i tunnelbanan...

  
Packning till inredning. Det börjar lovande, ett rum i taget....




Plötsligt! Organiserad oreda.... ;)

Resultatet blev i alla fall bra enligt min mening. Se nedan....



  





 

 

 



Och så lite Laleh....


  




  

Hemma...

Mysig dukning, goooood mat och så klart levande ljus...



  







Två av mina söta sambos.
 


Kommentarer
Postat av: Jessica Berglund

Jossan.. jag blir galet glad och inspirerad av din blogg=) sitter i min lilla stuga i Leksand å följer dina strapatser i storstaden. Grymt skoj verkar ni ha och sånna fina inredningar du gjort =) ses efter jul bruden.. Kram

2009-10-26 @ 23:57:53
Postat av: Karolina

HEEEEEEJ! Jäklar vilken vecka du har haft! Vad kul Laleh måste ha varit, och vad skoj att du var med i inspelningen av Skavlan. Vet du när det programmet sänds? nu ska jag och julia ut och shoppa i skandinaviens största köpcentrum, NORDSTAN! :D hon hälsar. KRAMAR!

2009-10-27 @ 10:08:06
URL: http://kringkarolina.blogspot.com
Postat av: Elin

åhh där soffbordet är så snöggt! flower eller va heter det? me liki alotti

2009-10-28 @ 19:20:59
URL: http://enperfektdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0