Hem&Villa mässan och nattliv på söder

Igår, lördag var jag på Hem&Villa mässan i Älvsjö med två av mina sambos, Lina och Sandra.
Dagen började perfekt! Vi lyckades komma in gratis på själva mässan tack vare Sandra och hennes praktikplats.
Vi fick gå in som press, vi hade t.o.m. såna där fina, glänsande "pressbrickor" runt halsen.

Väl inne i mässhallen möttes vi av en explosion av montrar i alla möjliga färger och former.
Det riktigt pirrade till i kroppen, förväntan var stor!
Vi lokaliserade oss snabbt och beslutade att en bit mat vore på sin plats om vi skulle ha någon chans att orka oss igenom alla montrar och alla de tusentals synintryck som pockade på vår uppmärksamhet.
Det blev riktig gourmémat, ett miniburgermål på första bästa snabbhak.

När vi försett våra hungriga magar med näring var det dags för dekoratörssjälen att få sitt... Med stadiga steg bar det så av till avdelningen för inredning och möbler. Lina tampades tappert med en förkylning men lyckades dock hålla jämna steg med oss andra. Är det inredning i görningen så kan man orka det mesta!
Det blev en väldigt lyckad utflykt, vi samlade på oss massor av inspiration och fick oss en hel del goda skratt.

Resten av dagen fortsatte i samma goda anda. Jag och Sandra som fortfarande törstade efter Stockholms puls slöt upp med Hanna M. Eriksson för en utekväll på söder. Det blev gott vin med trevligt sällskap och sedan, lite lätt vinglandes vidare ut i nattlivet. Jag beslöt mig för att inviga mina nya pumps. De högsta klackar jag någonsin haft men är man i Stockholm så är man...

Vi var alla tre väldigt peppade och natten bjöd på goda drinkar, massor av dans, underhållande samtal och trevliga möten med nya människor. Allt som allt hade vi en underbar afton. När jag och Sandra väl kröp till sängs i vår lilla lya var kl. 04.00. Jag hade lyckats klara mig ifrån att vricka fötterna under kvällen/natten så jag var riktigt nöjd med mig själv. Jag sov som en liten gris hela natten och drömde fina drömmar, såna där drömmar man inte gärna vill vakna ur. Vilken härlig start på dagen att vakna med en sån dröm färskt i minnet....

Jag är redan nu redo att ge mig ut i Stockholms nattliv igen, det var toppen! Tack tjejer och killar för en toppenkväll! Jag suktar efter mer, igen, igen!!!! ;D    

Här kommer lite bilder från mässan och även på mina skor(så ni bättre kan förstå min totala lycka av att klarat av att dansa och promenerat i dem en hel kväll).



  

 



 

 

 

 


De här två filurerna var självklart på plats...

 



 



 


Kommentarer
Postat av: mamman

Vilken fin blogg du har skaffat dig! Det var intressant att få läsa vad du har för dig om dagara. Bilderna är jättefina, misstänker att du är riktigt nöjd med kameran.

Och vilka häftiga skor! Kan man verkligen gå i dem?

Fast jag kan ju faktiskt gå på styltor, det verkar vara samma sak. Kram kram, ska skärpa mig och försöka besöka sidan lite oftare, men som du vet, ringer jag hellre, då får jag ju höra rösten också!

2009-10-05 @ 21:12:31
Postat av: Anonym

oo gud så roligt! riktigt avis må jag säga!! :D

2009-10-06 @ 22:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0