Prosit!!!

Då var det dags igen, förkylningen har på något sätt lyckats luska ut min nya adress i storstan...
Typiskt! Har varken lust eller tid att vara sjuk nu (har man någonsin det!?)!!

Idag var jag hemma från Loft, fick dock lite sällskap i min tristess. Lina som också är sjuk fanns vid min sida och förgyllde min annars väldigt täppta och snoriga dag.

Som sagt, jag har varit hemma sängliggandes, eller snarare fåtöljliggandes och tagit det lugnt idag. Ni får föreställa er bilden av mig inmosad i en äktafejk-oxskinnsungkarlsfåtölj, otroligt vacker! Särskilt vackert blir det då den pryds av lilla mig med ett blekt ansikte och en sönderfräst röd näsa.
Ni som känner mig vet att jag tar det lugnt på mitt eget lilla sätt. Jag har hunnit spatsera bort till apoteket för inköp av diverse förkylningsdroger, retuscherat över 30 bilder i photoshop, sett en över 2h lång film (Spirited Away), startat arbeta med min portfolio i Illustrator (hunnit med hela 21 sidor) samt snutit mig ca sjuttioelva gånger. Det kallar jag en bra och effektiv vilodag! Till mitt försvar så var det inte alls långt till apoteket och under arbetet vid datorn sitter man ju faktiskt ganska still... Så enligt mina mått mätt så har jag faktiskt vilat... ;D

Imorgon ska jag ut och käka med ett gäng från min underbara klass, tror vi blir hela 15 st. Ska bli riktigt kul att höra hur alla har det på sina praktiker! Det enda kruxet är att jag inte känner någon smak vilket kan kännas lite surt då man väl äter ute för en gångs skull. Men om det vill sig väl så tillfrisknar jag mirakulöst snabbt och vaknar imorgon kry och frisk.
Låt oss hoppas det! :D

Snoret rinner! Nu måste jag gå och snyta mig innan de andra somnar, vill inte att de ska vakna och undra var elefanten gömmer sig. ;) 


  

 


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Synd att du sjuk igen, men det verkar ju inte beröra dig särskilt mycket. Du jobbar på ändå. Det är bra! Kram från Pappa

2009-10-08 @ 08:12:28
Postat av: jullan

hoppas du hunnit bli frisk! :)

själv blir jag bara sämre känns det som :(

men nu har jag något roligt att se fram emot i december, drar till gävle eller leksand och kikar på winnerbäck med ett helt gäng härliga tjejer som pojkar. ska bli hur kul som helst! :D

kram från lillsyster

2009-10-08 @ 18:04:12
URL: http://juliaanordman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0