Äntligen på gång!



Kära vänner, nu är jag äntligen på gång med mitt x-jobb och det känns så skönt! Igår åkte jag och pappa till Västerby skola och kikade på diverse saker till min styling. Jag valde bland annat ut en grävling, en räv, en stare, en sork och en uggla som skall få medverka på min plåtning. Strukturen och planeringen börjar att ta form och idag skall jag börja med min rapport. 

Det känns skönt att vara tillbaka i lilla Hedemora med alla bekanta ansikten. Det glädjer mig att kunna meddela att snön är så gott som borta från marken och att blåsippor och scilla förekommer både här och där. 

Igår blev det en visit hos de underbara på Lundströms Skoaffär. Det blev kramkalas och en hel massa prat och uppdateringar om livet. Jag besökte även en annan underbar igår. Jag tog årets första cykeltur i full fart till älskade Karin Salåker där jag fick äran att hålla i den lilla kärleksklumpen Julia. Blott 16 dagar gammal låg hon och sussade sött i mina armar. Gud så underbart! Jag passade på att snusa i mig lite av den där underbara babylukten som bara nyfödda har och jag njöt av varje minut. Vilken otrolig känsla det var att se barndomskompisen Karin sitta där med sin lilla dotter. Jag blev verkligen lycklig och stolt på något konstigt vis. Jag var så glad att jag fick äran att vara med och bevittna och ta del av detta lilla mirakel. Mamma Karin, jag kan knappt fatta det! Det känns som om det var igår då jag sov över hos Karin och vi kikade på Dirty Dancing, Top Gun eller Pretty Woman (våra favoritfilmer) och trånade efter killar hysteriskt fnittrandes ikapp. Herregud, åren går!

Nu ska jag ta en liten promenad med pappas hund Tanja och sen skall jag dra ett djupt andetag och dyka in i rapportskrivningens underbara värld.

Ha det gott och passa på att njuta av de underbara målningarna skapade av John Bauer!    

 




Bilderna kommer ifrån: http://runeberg.org/jbauer/


Kommentarer
Postat av: Sara G

Det kommer att bli så bra ditt ex jobb!!! Jag bara vet det, är så nyfiken att se när det är klart!

Älskar John Bauer och hans sagor så mysiga och spännande. Kram på dig!

2010-04-21 @ 11:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0