Besök!



Hello!

Imorgon händer det! Min kära moder och min älskade lillasyster Julia gör mig och Karro sällskap i Göteborg. Det blir en helhelg med massor av skoj. Mina planer är bland annat att dra med dem båda på den Botaniska Trädgården, besöka Indiskabutiken på Kungsgatan där jag för närvarande har praktik samt strosa runt i Haga. Om det hinns med, i vevan då vi knatar runt i Haga så skall jag släpa dem uppför den branta trappan som leder till Skans Krona. Jag vill att de skall få möjligheten att beundra den vackra utsikten. Jag tror även att en hel del shopping kommer hinnas med under helgen. Mest av allt ser jag dock fram emot trevligt, familjärt sällskap under långa promenader i det värmande solskenet. Det ni!! Jag kollade nämligen upp helgens väder idag och det ser lovande ut, en stor sol precis vid Göteborg. Kan inte bli mycket bättre! Det enda, eller snarare den enda som saknas för att göra helgen optimal är en storasyster Pernilla. Saknar dig! <3


Idag har varit ännu en härlig dag på Indiska. Jag och Ewert jobbar på och vi blir allt mer knasiga för var dag som går. Idag har vi pratat med rysk brytning till varandra mest hela tiden. Sjukt kul är det och jag trivs, trivs, trivs!!! Jag ser fram emot morgondagen och alla nyinkomna varor som skall exponeras på garden-ytan. Idag har jag mest hängt MASSOR av kuddar och dukat bord på hemavdelningen. Det har hunnits med en hel del klättring på stege också. Det har gått över förväntan trotts min påtagliga träningsvärk från gårdagens fotbollsspelande. Fotbollen var för övrigt hur underbar som helst och jag längtar till den dag jag blivit bofast och kan börja spela igen på regelbunden basis. Fotboll är verkligen en bra träningsform. Jag har inte haft så mycket träningsvärk på länge som jag har nu. Det ömmar på insida, utsida, framsida och baksida lår och magen krampar allvarligt då Ewert får mig att skratta åt någon löjlig företeelse eller något nytt påfund han kommit upp med. Den där Ewert… :D

Nu ska här fejas och donas, städas och skuras, stuvas och plockas. Allt för att skapa ett gemytligare hem till de två besökarna från Dalom. På återseende kära vänner!  


Mamma! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0