Combat!

Hallilåja!

Superenergisk och samtidigt totalt avslappnad (hur går det ihop?) efter världens roligaste träningspass på Sats sitter jag nu återigen framför min dator i Kaverös. Jag kan med all säkerhet säga att jag aldrig tidigare varit på ett roligare träningspass än det jag medverkade på idag. Combat is the shit! Det måste bli fler gånger. Denna träningsform kändes ultimat för mig, som om den tagits fram för små energiknippen som jag själv. Full fart rakt igenom hela passet som varade i 1 timme. Man rör sig hela tiden och det blandas friskt med sparkar, slag, skutt och lätta fötter. Rent ljuvligt! Tack Hanna Lenander för att du öppnade en ny värld av träning för mig och bra jobbat på passet!
 

Just nu känns det lite så som lykke Li sjunger i sången Little Bit. En fin bit som även ligger med på min mp3spelare.

Idag besökte jag Clas Ohlson där en ny laddare inhandlades till min trötta och slitna dator. Min tidigare laddsladd har nämligen på något mystiskt vis skavts/gnagts av. Hur som helst så efter lite pul och trix har jag en ny laddare och jag kan andas ut.    

Imorgon börjar allvaret! Jag ska jobba på Indiska på riktigt. Tanken är att jag skall drillas i kassahantering hela dagen och sedan jobba under helgens alla dagar. Idag fick jag även ännu en arbetsdag tillagd. På måndag ska jag och Ewerth till Stadsmuseet och göra en installation. Det skall ställas i ordning en myshörna där sagostunder skall hållas för rara små barn. Det ska bli riktigt kul och känns som ett otroligt bra avslut på en härlig praktik. Mot kvällen drar jag nämligen vidare hem mot Hedemora och x-jobbet och lämnar Göteborg bakom mig. Jag hoppas innerligt att det inte är sista gången jag besöker denna underbara stad. Jag har verkligen fallit för Göteborg och dess sköna invånare. Här kan jag tänka mig att bo.

Hur som helst så är det dags att krypa till kojs. Imorgon ska jag vara piggare än piggast!
Sov gott!/ Josefin Piggelin Barfotabarn

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0