Skriva, skriva, skriva!



Ja, skriva, skriva, skriva! Det är vad som gäller för en tid framöver. Rapporten om mitt x-jobb skall innefatta närmare 30 sidor så det är lika bra att sätta igång med den omgående. För närvarande tar jag mig en välbehövd paus från rapportskrivandet och skriver här istället. Jag har svårt att sitta stilla, bär runt på en massa överskottsenergi och mina tankar vandrar allt som oftast iväg någon helt annan stans. Rosa moln i alla ära men ibland kan det vara lite jobbigt. Jag har i alla fall hunnit en bra bit på vägen med rapporten och det känns otroligt skönt. Nu kan jag med gott samvete unna mig att ta helg. Ikväll blir det filmkväll med Mikael och det gamla kompisgänget. Det ska bli hur kul som helst att träffa dem alla igen, det var ett bra tag sedan sist. Helgen kommer förmodligen spenderas med en underbar i Leksand (äntligen hemkommen från Kina efter mycket om och men, jäkla vulkan och askmoln!). Utanför mammas nyputsade fönster blåser det rejält och små vita snöflingor dansar i en virvlande dans. Jag vill inte ha mer snö nu, måtte den försvinna lika snabbt som den kom!

Idag har jag varit på Lundströms igen och jag har nu "gjort slut" med chefen Per. I sommar blir det nämligen Göteborg för min del. Jag ska jobba på Indiska, hur mycket vet jag inte ännu men det löser sig. Jag inväntar schemat med ivrig förväntan. Hur som helst, blir det få timmar så har jag nog ingen större svårighet att få annat att fylla dagarna med. Jag ser fram emot en sommar i Götet med alla underbara och fina vänner. Det kan inte bli annat än toppen! :D 

Nu ska jag ta mig i kragen igen och fortsätta med rapporten. Jag vill hinna en bit till innan min kära moder kommer hem för en gemensam jogg/ promenad innan filmkvällen. Jag ska testa mitt knä och se hur det klarar av att belastas efter skadan. Men hur illa kan det vara, jag klarade ju av en hel kvälls salsadansande i högklackat och benet går nu att räta ut helt igen!? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0