Tågförseningar, skogsbrand och träningsvärk.

Hoppeli hej! Igår kl 21.37 tog jag och Aset äntligen klivet ner från tåget och tog mark på Hedemoras stations ödsliga perrong. Det var skönt att vara framme efter en resa fylld av tågförseningar, skogsbränder, 9 rådjur, 3 harar och paniksprång med tung packning. Där på perrongen väntade en glad mamma med sin nya bil. Vi körde direkt hem till Lingonstigen där en flaska av Prästgatans plommonvin sprättades (pappas hemgjorda vin). Både jag, mamma och Julia satt uppe länge och snackade och jag påbörjade mitt x-jobb, skrev ner lite tankar idéer och planerade lite. Det ska bli roligt catt komma igång med mitt arbete på riktigt.

Det var rent underbart att slå upp ögonen och mötas av en vacker blå himmel i Hedemora efter en natt i min egen säng. Jag inledde min dag med att väga Aset och min resterande packning, totalt vägde det 52 kg!!! Inte undra på att jag var rätt slut efter gårdagens tågkaos. Det var som sagt skogsbrand under min resa så jag var sen till Katrineholm där jag skulle göra mitt första byte. Jag fick tokspringa och släpa Aset upp och ner för en lång trappa. Det var på sekunden att jag hann med. Herregud vilken pers! Det känns som om mina armar blev närmare 1 dm längre efter gårdagens släpande på all packning. Snacka om att jag har träningsvärk idag. 

Idag ska jag fortsätta med mitt x-jobb och en hel del besök hos nära och kära är inplanerade. Nu väntar duschen och sedan ska jag slänga mig på mammas cykel för en tur på stan. Jag måste ju se om Hedemora står kvar efter min långa frånvaro.

Ha det gott alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0