Långpromenad, sälar och fjärilar.

Hej hopp!

Jag sitter framför datorn i Karros lilla etta belägen i Kaverös, Göteborg. Jag har precis kommit hem efter en härlig långpromenad med Hanna Lenander i den vackra Slottsskogen. Vi kikade på söta sälar som låg och njöt på stenhällar och vi hann prata igenom det mesta. Allt mellan himmel och jord. Tänk att det alltid känns lika skönt att prata med en annan dekoratör och klasskamrat. De vet precis vad man menar och förstår saker som man knappt kan förstå eller sätta ord på själv. Tack Hanna för en mysig och fin promenad! 

Nu börjar våren infinna sig på riktigt här i Göteborg. Jag har sett humlor, nässelfjärilar, citronfjärilar, flugor och mygg. Under mina turer i Ruddalen har även en och annan ekorre och ett och annat rådjur uppenbarat sig. Naturen, skogen, ja livet spirar överallt runt omkring och jag försöker bortse från det faktum att jag lämnar Göteborg bakom mig om en ynka vecka. Kan inte riktigt greppa att jag skall byta denna vackra stad mot ett Hedemora med snö kvar på backen... 

Livet rullar på och jag kämpar på med min träning. Jag ser fram emot onsdag då jag skall följa med Hanna på ett pass combat (typ som box men mer individuellt, det ska tydligen påminna lite om aerobic) på Sats. Det ska bli superkul att träna något nytt och variera min träning. Jag hoppas bara att jag kommer att hänga med, kordination är inte min starkaste sida direkt. Men, men. Det ska nog gå bra. :D

I söndags åkte Julia och mamma tillbaka hem till Hedemora. Det har varit fint att ha dem här och nu i efterhand så njuter jag och Karro i fulla drag av att enbart vara två personer som delar på Karros lägenhet på ca 30 kvadrat. Vi har hunnit med mycket denna helg och jag förstår inte riktigt hur vi fick ihop allt. Kan tilläggas att både jag och Karro hann med varsin utekväll även denna helg. Jag hamnade återigen på Nivå där jag skakade min rumpa för brinnande livet. Kul var det men jag måste ändå erkänna att förfesten nog var roligare. Jag och Hanna M. Eriksson slog våra påsar ihop och åkte på en förfest hos några av Hannas vänner och bekanta. Vi började vår utekväll med att åka till helt fel spårvagnsstation. Ca 30 min sena (om inte mer) lyckades vi slutligen finna rätt område och rätt lägenhet. Pikarna haglade över oss då vi trädde in i lägenheten och en och annan gliring kom under kvällen. Säga vad man vill om att hitta i Göteborg men vi hade i alla fall hittat ett samtalsämne och en isbrytare. 

Nu ska jag slappa och varva ner framför tv:n, imorgon väntar en intensiv dag på Indiska. Det vankas stora omläggningar och ändringar på både interior front, flexible area och dinner 1 (olika områden som butiken är uppdelad i). Det ska bli sjukt kul att ta sig an det hela och jag kan knappt vänta tills jag får se tokroliga Ewerth igen. Han får mig att skratta mina magmuskler i form. Inte illa! :D

Ha det gott alla fina! <3 

Nedan följer fler bilder från den gångna helgen.


Spex i Botaniska...


Blåsippor! <3 






Busfrön.
















Skansen Kronan


Ekorre i Kaverös.




Torsdagkväll och öl med trevligt sällskap från fotbollslaget DramaQueens på Kellys. Lina och Karro, pose like in China! ;)


Öldrickarträningen går fint! ;) Kvällen bjöd på riktigt god öl.


Maya. :D


Nattliv












Alla som inte dansar...


Denna spårvagn tog mig hem efter en trevlig fikastund med dekobrudarna Andrea Strandberg och Hanna M. Eriksson i veckan. Tidigare satt jag på en annan spårvagn i sällskap av Andrea då spårvagnsföraren ropade ut i högtalarna att det ryckiga körandet berodde på att bromsarna när som helst skulle sluta fungera och att vi dessvärre måste göra ett byte.


Sollapning vid Kungsportsplatsen.




Paddan = vårtecken




Årets första fluga! ;D


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka härliga bilder! Och visst ska väl du också bo i Götet sen! Världens goaste stad :) Jag tycker alla i klassen kan flytta hit hihi :) Vi ses på lördag Jossan (tror jag?)! Puss&Kram!

2010-04-13 @ 18:59:52
URL: http://sandraulricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0