Vår, vår, vår!!!



Igår var en riktig toppendag. Den började med en rolig och intensiv dag på Indiska och avslutades med utgång och svängig salsadans. Där emellan hann jag med att se massor av vitsippor i slottsskogsparken. Skir grönska och tusentals vackra vita kronblad breder ut sig under träden, precis som små lyckopiller som vittnar om vår och värme. Vitsippor är ren glädje och lycka för mig och jag blir lika fylld av förväntan varje år då de poppar upp ur myllan.

Igår käkades tacos med dekobrudarna Hanna M, Andrea och Sandra bl.a. innan det var dags för utgång. Jag är supernöjd över att ha överlevt gårdagen på mina höga klackar med mitt skadade knä. Mitt knä verkar läka snabbt, i alla fall intalar jag mig det. Är redan less på att inte kunna jogga i min vanliga takt.

Nu har snart hela helgen gått och det börjar närma sig hemfärd. Ikväll är det packning på hög nivå som gäller. Jag ska även hinna med att baka kladdmuffins till all underbar personal på Indiska, städa samt jobba lite. I kväll kommer Karros älskade Viktor hem och det ska bli trevligt att träffa honom igen.
Jag har nu jobbat torsdag till lördag och det är bara dagens och morgondagens arbetspass kvar. Det känns lite tråkigt att det snart är över men samtidigt skönt. Jag längtar verkligen efter att komma hem till mitt lilla rum, mina möbler, min säng, mina saker, min garderob och framförallt mina skor.

Under helgen har jag fått bära ansvaret på Indiska. Jag fick förtroendet att larma och låsa butiken vilket känns otroligt roligt. Tänk att de litar på mig så pass redan att de vågar lämna butiken i mina händer. Hur som helst, nu ska jag göra mig i ordning för dagens arbete. Om jag har tur och är effektiv hinner jag även med att njuta en stund av det ljuvliga solskenet.

Ha det gott!  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0