Lev livet leende!



Dags før ænnu en dos av livsglædje och energi. Jag har precis avslutat ett pass på mitt ælskade Indiska. Idag hade jag upplærning med dekoratøren Frødis (som jag vikarierar før). Dagen har varit intensiv och otroligt lærorik. Idag har vi gjort om i stort sett i hela butikens nedre plan. Vi har klætt dockor, hængt væggar, roddat runt gondoler, hæstar, t-stæll och bord som aldrig førr. Resultatet blev toppen och butiken kænns nu mer rolig både enligt norsk och svensk mening. Butiken ær renare, lugnare och mer strukturerad samtidigt som den faktiskt ær mycket mer inspirerande och rolig att handla i. Vi har lagt en helt ny møblering av butiken och imorgon væntar etage två før att få sig en genomkørare. Så hær långt vet jag att jag ska skapa ett lila himmelrike på tre stora podier samt ett færgsprakande kuddregn. Det kommer bli en færgstark hærlighet med kuddar, gardiner, vaser, ljuslyktor, mattor och en hel massa annat skoj. ALLT i ljuvligt lila toner med stænk av lite guld och gyllenbruna blænk hær och var.



Som ni førstår så ser jag riktigt fram emot morgondagen, något som verkar ha blivit lite av en rutin från min sida. Imorgon kommer det ænnu fler hærligheter till vår søta lilla butik, høsten ær på væg och det med stormsteg æven om det finns vissa som surar øver detta faktum. Sommaren har precis kommit till Trondheim stad efter en hel massa regn och mulet grått væder (sæmsta sommaren vædermæssigt på øver 50 år!!! Kul att jag passar på att vara hær nu!! ;P) och det kænns aningen motigt att hænga fram alla stickade skønheter så som sjalar och stora varma trøjor. Sjælv omfamnar jag och vælkommnar høstens alla mustiga færger. En fin tid med en hel massa anledningar att tænda ljus ligger framfør oss och det kan aldrig vara fel enligt min mening, ljusælskare som jag ær.

Nu ska jag før ovanlighetens skull nu før tiden leta mig ut på facebook och nær jag væl læmnar biblioteket før dagen ska jag styra kosan direkt till min hyresværd før att høra mig før om internet børjar fungera hemma snart.
Igår hade jag en riktig saknardag, något som inte skulle kænnas lika tufft om jag hade fri tillgång till internet hemma. Hela min kropp værkte av ønskan att befinna mig i Gøteborg hos alla fina dekoratørspinglor från min gammla klass. Saknar er alla så mycket!!!! Jag drømmer om att boka en resa till Gøteborg inom en snar framtid, vi får se hur det blir med den saken. Men nu væntar facebook. Ha det och kom ihåg, lev livet leende. Det blir så mycket lættare och roligare på det viset! <3 <3 <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0