Lørdagskvæll hos frøken Nordman



En helt vanlig lørdagskvæll hemma hos frøken Nordman kan ofta se ut såhær, fylld av pyssel, fix och trix. Tanken var från børjan att jag skulle ge mig ut i vimmlet nere i byn men det gråa och trista vædret fick mig ganska så snabbt att tænka om. Det ær næmligen ingen særskilt roande och upplyftande promenadstræcka hem, særskilt inte om det regnar (visst finns det bussar men vem orkar passa och hålla koll på dem?). Dessutom var de bæsta partybrudarna upptagna med diverse bestyr denna kvæll och att gå ut ensam ær inte riktigt min melodi (inte ænnu i alla fall).

Hur som helst så var det så min kvæll innleddes. Smått surandes slæpade jag mig in i køket før att laga kvællsmat. Væl dær inne blev jag ænnu surare, alla denna furu som bara stirrade hånande mot mig. Nu fick det vara nog!!! Æntligen tog jag mig tiden att testa en ide jag haft ett tag nu. Jag hade næmligen kvar en bra bit tapet av samma sort som jag hæftat upp på køksvæggen før att skapa en fondvægg. Det var bara fram med tummstocken och saxen och så satte jag igång.

Mina køksluckor har nu bytt skepnad och jag ær mycket nøjd. Nu ær det riktigt trivsamt i mitt lilla køk. Man vet att man har lyckats bra om man inte vill læmna rummet utan hellre vill sitta kvar dær och mysa och bara ta in hærligheten. Hær ser ni nu alltså lite bilder på mitt numera ombonade och mysiga køk. :D   


Det ær inte stort, men det ær mysigt!


Skåda! I diskstællet står skønheten från Indiska och lyser upp tillvaron.


En av kopparna fick extraknæcka som ørtkruka.




Vid spisen placerade jag denna plåttavla. Tack vare att den ær just i plåt gør denna placering vid spisen møjlig, lætt att tvætta av och hålla ren.

Nu ska jag kika på film och tænda lite fler ljus och bara njuta, låta helgkænnslan infinna sig på riktigt. Ha det gott och ha en trevlig helg! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0