Høstmys, lingon- och bkåbærste och massor av lila!!!




Hær kommer nu mera, mycket mera från Trondheim och mitt liv som dekoratør på Indiska. Denna vecka ligger fokus på klædesavdelningen. Massor av nya plagg har kommit till butiken och det ær massor att stå i. Dockor som skall klæs, fønster som skall skyltas och væggar som ska hængas. Det ær så roligt och jag blir så nøjd! Nu ær det verkligen høst i butiekn, massor av stickat/strikk och mysigt att klæ sig i då det kalla vædret så smått smyger sig fram. Det ær høst i luften nu om morgnarna nær jag cyklar till jobbet och jag vælkomnar allt stickat, varmt och ombonande med øppna armar! Hoppas att ni blir inspirerade av vår fina butik!


Jag fullkomligt ælskar alla vackra gamla hus som finns øverallt omkring i Trondheim stad. Se bara på detaljen på takfønstret som finns på indiskabyggnaden, så vackert!


Personalingången...


I torsdags gjorde jag om på interiørsavdelningen. Jag jobbade med att exponera på tre stora podier. Ovan ser ni hur det såg ut innan. Resultatet ser ni nedan, hoppas ni gillar det...


En lila drøm...






Dukting før att inspirera....










Andra sidan/baksidan av podiet...


Massor med lila i alla alla møjliga olika former och slag. Det ær underbart att få jobba med så tacksamma produkter, svårt att gøra en ful exponering nær produkterna ær så fina i sig.



Nu væntar massor av tænda ljus och en kopp med rykande hett lingon- och blåbærte av finaste kvalitet, från sjælvaste Gøteborgs Tehandel på mig. Fina grejor! ;D Jag sitter och myser i soffan, runt halsen har jag min nyinkøpta "neck" från Indiska. Den ær så mysig och varm, verkligen ett bra køp (har æven køpt den matchande møssan i samma færgstællning, så koslig/mysig)! På tal om det så børjar redan lagret av diverse varmare sjalar, halsdukar och necks att tryta. Det verkar som om allt fler kunder førsøker vara ute i tid och hinna med att køpa sig sin høstoutfit innan den faktiska høsten infaller. Vi hinner knappt hænga ut alla skønheter i butiken innan det sinar. Hur som helst så ær i alla fall jag rustad før vædervæxlingar och allehanda førændringar i livet så jag sæger bara:

Låt høsten komma!






Kommentarer
Postat av: sara G

Vilken fin butik! Ser riktigt mysigt ut, Trondheim verkar vara en vacker stad. Duktig är du också!

Kram

2010-08-24 @ 20:44:51
Postat av: Lina

Men ååååhh. Butiken ser ju ut som en dröm att jobba i. Love Indiska! Jag är så glad för din skull, fina Josefin.

2010-08-24 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0