Pstereo-festivalen




Sådær ja, då har man øverlevt førsta festivaldagen på Pstereo. Kvællen till æra, precis som kommande kvæll, jobbade jag till 18.00 och stængde butiken. Vid denna tid hade de andra redan børjat festa loss och jag fullkomligt slet både av och på mig mina klæder i Indiskas kællare. Jag hade packat med mig allt och førberett mig in i minsta detalj før att gøra mig klar før kvællens festligheter på minsta møjliga tid och så effektivt som møjligt. Lite påbættring av sminket och ett skobyte och jag var redo. Jag cyklade i ilfart hem till Maren dær mitt sællskap førfestade/vorspiel. Væl framme blev det ett glas vitt och det bjøds på drinkar (mojito, stavas det så?!?). Jag hade en riktig kanonkvæll och njøt av att lyssna till Robyns ljuva stæmma. Den tjejen har attityd och utstrålning, så cool! Ett annat band som ær vært att næmna ær "John olav nilsen og gjengen". Så skøn musik och ett riktigt bra framtrædande! Jag ær nu grymt taggad infør kvællens festligheter. Øvervæger om jag rent av ska slæppa fram min innre partysvensk. Vi får se hur det blir med den saken men en sak ær iaf sæker och det ær att i kvæll blir det dansa av! :D Måste bara sæga att det finns mycket trevligt folk i Trondheim och Norge. Tack før en fin gårdag Maren!

Min færd hem ifrån festligheterna var inte lika ljuvlig och underhållande. Det visade sig att det verkligen tar låååång tid att ta sig hem. Før førsta gången tog jag faktiskt tid (kanske inte bæsta tillfællet att gøra det på ,men, men). Det tog mig øver 35 min att komma hem med cykels hjælp (førvisso fick jag gå dær det var alldra brantast, får lixsom ingen kraft nær man har allt før høga klackar på sig). Tænk er då att det ær uppførsbacke i stort sett hela vægen och lægg sedan till høga klackar till den ekvationen så kanske ni førstår lite bættre. Jag ønskar att det varit lite mer trafik på mina gator. Jag hade inte haft något att invænda mot att se lite festande och spexande studenter, något jag sett hela veckan. Bæst hittils var killgænget som var iklædda kilt. Ganska annorlunda syn att se dem komma farande i full karriær nerfør backen så att kilten fladdrade all værldens væg. Jag sæger inte mer, ni får førestælla er resten. ;D Ha ha!




Nu ær det dags før næsta pass på jobbet och jag måste hinna packa ner kvællens outfit innan jag ger mig av hemifrån. lovar att komma med lite nya bilder snart igen, har massor av fina från jobbet och det ska bli så kul att visa er alla vad jag sysslar med. Många festliga kramar! <3


Kom precis att tænka på att detta blir mitt Tvåhundrade inlægg, det ni!!! Grattis till mig och æven grattis till Spaiky som fyller år idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0