Køkstøk



I denna lilla vrå av mitt krypin på Angelltrøa håller jag till om kvællarna. Hær kokar jag ihop olika kullinariska sensationer så som min nuvarande favoritrætt, tomatsoppa med røda linser, potatis, vitløk och ett stænk av citron. Sååå gott! Varje gång jag lagar den rætten minns jag tiden jag var i Malmø på praktik. Det var næmligen då jag fick upp øgonen før denna matrætt. Den minner mig om en hærlig tid fylld med vænskap, værme och utveckling. På bilden ovan kan man skåda ugnslagade fyllda succhinis med fetaost, oliver och championrøra i. Mumma! 


Dekorativa magnetburkar från IKEA har førsetts med egna motiv som jag gillar. Sjælvklart går de i naturnæra færger med innslag av plommonlina och med bilder av væxter.



Mitt lilla skafferi, hær rymms det mesta. Några av mina absoluta favoritprylar trængs på dessa hållor, så som kok- och inspirationsboken "Vinterns goda ting", handgjorda skålar av min ælskade syster Pernilla (ælskar glasyren på skålarna hon gjort, den påminner om vaktelægg), plommonlila glasskålar från Orrefors och min trøst i livet, lingon- och blåbærstee från Gøteborg.


Før att gøra køket/kokvrån lite mysigare har jag hæftat upp en tapetvåd. Jag valde  en guldglittrande och blænkande sak med magnoliablomster på. Allt før att få in lite flærd och lyx i mitt liv. På tal om lyx så har jag unnat mig lite nya tallrikar (ses nedan). Nær jag packade upp dem vid varuleveransen førra veckan så bara skrek de efter mig att køpa dem, de var ju som gjorda før mig som den sanna natur- och blomsterælskare jag ær. Nu ær bara frågan nær jag skall få anvænda dem. Vem vill bli min førsta gæst?!? De ær som gjorda før mysig/koslig plockmat och tapas. Jag får helt enkelt se till att bjuda in till en myskvæll, det vore allt før sorgset och sløsaktigt att inte anvænda dessa små skønheter. Jag passade æven på att inhandla något jag længe ønskat mig, en større bricka att samla mina finsaker på ovanpå vardagsrummsbordet. Det blev så fint!! Nedan kommer lite bilder på mitt stilleben...







Om kvællarna ær det så mysigt att krypa upp i den stora soffan med alla tænda ljus. Ønskar bara att jag hade sællskap lite oftare. Det ær något jag får se till att ta tag i. Hur som helst så ær det en otroligt viktif fotbollsmatch på tv ikvæll (hoppas jag har kanalen den sænds på!!), Rosenborg møter Køpenhamn. Detta får inte missas. Ha det! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0