3:e gången gillt!



Puh!! Och wiiiiiihoooo! Jag har precis kommit hem från ænnu en joggingrunda ute i vackra Trondheim. Høsten ligger i luften, løven børjar gulna och det t.o.m. smakar høst nær man tar riktigt djupa andetag som når hela vægen ner i magen. Før tredje dagen på rad har jag nu orkar slæpa mig ut och runt min vanliga joggingtur. Kroppen ær nu något mør men skønt avslappnad efter all træning. Jag kan riktigt kænna hur huden stramat åt sig lite och hur træningsværken ær på inngång. Det kænns fint att leva en dag som denna.

Før en gång skull høll solen mig sællskap under min runda och den værmde skønt i annsiktet. Men nu ær det mulet och grått igen. Men vad gør det? Jag ær klar med min træning før dagen och nu ær jag fullt tillfreds med att ta mig en varm dusch før att sedan kurra ihop mig till en liten boll i soffan med någon film, en kopp te och tænda ljus i vanlig ordning. Vilket påminner mig, måste snart ta mig till IKEA och køpa på mig ett stort lager med ljus, førrådet børjar redan sina och det går inte ann!! Men innan soffmyset inleds så ska jag laga mat, det blir tomat- och linssoppa. Smaskens!


Mitt vardagsrummsfønster har nu fått sællskap av lite tavelramar med fina tapeter i och en kær liten Dalahæst som min ælskade storasyster Pernilla gjort. Kolla gærna in hennes blogg, dær hittar ni massor av andra skønheter och roliga inspirerande inlægg om inredning och annat pyssel. Klicka hær så kommer ni dit.


Nærbild på hæsten.

Om jag någon gång har hemlængtan kan jag alltid slænga ett øga mot fønstret
och se denna lilla hæst som tecken på hem och kærlek. Tack Pillerill! <3

Avslutningsvis en ny punkt på Norge-listan:

31. Skolmat. 
I Norge finns ingen skolmat i skolorna. Hær ær det upp till førældrarna att packa med sina barn mat till skolan så att de får energi till att øverleva dagen och orka med att ta inn all kunnskap de proppas med. Att dømma av reklamen på tv så ær det smørgåsar med brunost som gæller i matsæcken. ;) Jag måste ta och prova det, kaske smakar bra. Det får mig att tænka på alla klagomål den svenska skolmaten stændigt får. Kanske vi inte ska klaga så mycket, vi får ju i alla fall skolmat!?!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Vad roligt att du också har en liten Dalahäst i ditt fönster! Min fick komma fram nu i veckan..! Hoppas du mår bra! KRAM

2010-09-07 @ 07:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0