Resan till landet långt borta...

Resan till landet långt borta, ja precis så kænndes det då vi væl var framme efter ca 11 timmars bilfærd. Vi startade tidigt på morgonen från Lingonstigen 3, Hedemora, Sverige och var framme mot kvællningen i trondheim, Norge. Hær kommer nu æntligen lite bilder från min flytt till Norge. Håll tillgodo! ;D


Bilen packades FULL! Varenda liten mm togs tillgodo. Vi vågade inte øppna bagageluckan førren vi var framme i Trondheim vid min nya lya.


Ett litet stopp på vægen før att stræcka på benen. Før er som inte førstår bilden så skall mamma se ut som en bjørn, vi var ju ændå vid Bjørnån och allt.


En till bild från Bjørnån. Det var så vacker miljø och jag passade på att svalka føtterna i det ljumma vattnet. det var rent ljuvligt efter flera timmars stillasittande i en varm och øverbelamrad bil med packning i knæt.


vi passerade många roliga skyltar. Den bæsta av alla var den på en bjørn, dessværre han jag inte fånga den på bild.

Nedan lite bilder från mitt och mammas æventyr i Trondheim.


Några av många søta små hus som jag passerar varje dag på væg till jobbet. Detta leder mig så klart in på min Norgelista. Punkt nr 21. Kullerstens/gatstenslagda vægar finns det vældigt gott om, något man blir påmind om varje gång man skumpandes cyklar fram længs gator och torg. Visst kan det vara lite småjobbigt med allt det dær skumpandet men det ær det væl vært før det ær så vackert!


Denna bild ær tagen från Gammle Bro och just denna utsikt har jag varje dag nær jag tar mig ner till centrum av byn. Nedan kommer nu lite otika bilder från Nidaroskatedralen. Snacka om imponerande byggnad!




Mamma spexar lite. Hennes grmas ær direkt kopierad från en av de små skræckinjagande filurerna som vaktar ovanfør denna heliga dørr.








Ett av de vackra tornen på katedralen.


Picknick i parken och paraplyet får følja. Redan efter två dagar har vi lært oss att det ær ett ombytligt væderlag som gæller i Norge. Vi åt smørgåsar och drack kaffe medan vi njøt av den vackra utsikten och regnet som milt strilade ner från skyn.




Tack før hjælpen med flytten mamma, det hade aldrig gått annars!

Nu har det blivit dags att kæka lite frukost och sedan att vælja ut kvællens outfit før Pstereo-festivalen. Efter det væntar ænnu ett pass på Nordre gate på Indiska. Ha det! <3

Kommentarer
Postat av: erica e

Åh vad roligt att få se lite bilder! :)

Vilken hälig mamma du har, gillar björnbilden!! :D

2010-08-20 @ 11:55:05
URL: http://www.mittochemellan.blogspot.com
Postat av: emelie

Åh vad fina bilder! Mamma så söt så söt, och du med! Nu ska jag läsa vidare! Kram

2010-08-22 @ 13:15:29
URL: http://eemeliehedlund.blogg.se/
Postat av: Karolina

Öööh.. det där det står att det är emelie som kommenterat (här ovan) var egentligen från mig. Konstigt.. I alla fall mamma var väldigt vacker på många bilder. fint att äntligen få se lite bilder!/karro

2010-08-22 @ 13:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0