Uppdatering!



Hej alla glada!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något om mig och mitt nya liv hær i Trondheim. Jag har inte haft någon møjlighet att ta mig till en dator med internet, har faktiskt haft fullt upp med att jobba och skaffa nya bekantskaper. Min førsta vecka som dekoratør har gått till ænda och jag ær sjukt nøjd. Jag har fått gjort så mycket redan och jag trivs verkligen bra med resten av presonalen. De verkar nøjda æven de. Av klædførsæljningen att døma så skøter jag æven mitt jobb bra. De klæder jag klædde skyltdockorna med i måndags har sålt som smør och jag har redan blivit tvungen att byta på dem igen, tidigare æn planerat.

Jag måste sæga att livet bara ser bættre och bættre ut ur min synvnkel. Jag børjar få lite vænner och nu i helgen var jag ute och njøt av Trondheims nattliv før førsta gången, æven en vinkvæll med Indiskabrudarna har hunnits med. I helgen fick jag læra mig ett nytt ord, eller snarare ett begrepp. "PARTYSVENSK". Tydligen har vi svenskar ett rykte om oss att kunna festa ganska så rejælt. Næstan før rejælt. Jag førsøkte att inte spæ på detta begrepp samtidigt som jag njøt i fulla drag av festligheterna och glædjeyran runt om mig. Jag tror inte jag gjorde någon besviken samtidigt som jag bevarade den svenska hedern intakt. ;D
Efter många glada skratt, flera timmar ængnade åt mingel och skoj, många skuttiga danssteg och en vældig massa uppførsbackar var jag æntligen hemma. Klockans visare stod på 04.30 och jag hade øverlevt min førsta norska utekvæll. Kan erkænnas att jag var aningen trøtt efter att ha slæpat mig och min skrangliga cykel (och dess løsa pakethållare) uppfør alla långa backar med mina høgklackade pumps. Jag var riktigt nøjd med mig sjælv nær jag la huvudet mot kudden och begav mig in i en djup sømn med ett brett leende vilandes på mina læppar. 

Jag njuter av livet och den nystart det faktiskt innebær att komma till en ny stad, ett nytt land. Livet ær bara så FINT just nu!!! De enda som saknas ær mina underbara vænner, (særskilt saknade ær de från skoltiden, mina bundsførvanter och dekoratørssjælar som førstår mig som ingen annan), familjen och så klart Gøteborg. Jag vet inte hur det gick till men jag har verkligen fallit før den staden. Det kan ha att gøra med alla underbara vænner som faktiskt bor i just Gøteborg. Jag hoppas få till ett besøk i mitt hjærtas std innon en snar framtid annars tror jag kommer sakna ihjæl mig efter alla fina vænner.

Nu en liten fortsættning på listan om mina upptæckter i Norge:

14. Avocadon som erbjuds i de norska matbutikerna smakar minst lika gott som dess otroliga uppseendevæckande storlek. Mumma!!!
15. Solsidan (en central del i Trondheim dær man samlas før en bit mat, den delen av staden som har længst tid i solen) lever verkligen upp till sitt namn! Både en vacker plats och soligt værre!
16. Trondheims kommun ær experter på att anvænda vægbulor och fartgupp. De finns ØVERALLT (något min cykel får lida en hel del av)!
17. De sæljer inte messmør i Norge, ve och vasa!!!

Jag har så mycket och berætta och ønskar verkligen jag kunde visa er, men det kommer. Fimailjen jag hyr utav har æntligen kommit hem så de får nog snart ordning på problemet och då lovar jag uppdatera oftare med massor av bilder. Tills dess, håll ut och ha det bra! Kærlek/ Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0