Äntligen klarhet!






Ända sedan jag kom till Norge har jag funderat över grannarnas beslut att måla det gemensamma garaget i olika färger (grannarna bor lite längre bort på gatan där jag passerar varje dag till och från bussen). Garaget är liksom delat mitt itu, precis som om det vore taget direkt ur någon tecknad film. Men nu såhär i vintertid har jag äntligen fått klarhet i frågan, bokstavligt talat!!! Om min granne hade en sådan hiskeligt dålig smak vad gäller julbelysning så skulle inte jag heller vilja känna vid dem, än mindre dela garage med dem! ;) Ha ha! 

Garaget ser ni ovan och fler bilder på den hemska belysningen kommer nedan. Inte nog med att den trassliga och ojämnt disponerade ljusslingan är äckligt grön, den har även 5 olika typer av blinkningstempon som den växlar mellan. Från lojt blinkande med långa pauser till total stressblinkning med risk att framkalla epileptiska anfall. Här snackar vi smakfullt! Just lovely!!! :P





Se så jämnt fördelad ljusslingan är... Ungefär lika fint som den stora blå keramikskon (ja ni läste rätt, sko!!!) till blomsterkruka som samma granne har i trädgården om sommaren på den upphöjda lilla muren så att den skall synnas extra väl. Geite!!! Här snackar vi trädflygare på hög nivå, kanske de har beställt från den där supertattiga och tokroliga tidningen vi brukade läsa ur uppe i Leksand. Ha ha!!!
 




Jag lovar, det ser värre ut i verkligheten. Det var svårt att fånga den verkliga skräcksynen på foto...





Vintern är fin på andra ställen på Angelltröa i alla fall...









Just nu är det massor av snö, särskilt på Angelltröa. Jag skulle uppskatta det till ca 4 dm snö vid det här laget. Vad gäller trottoarerna så kan jag bara bekräfta att det är ytterst slitsamt och svårt att gå i 3 dm slask...









Nästan hemma...





En annan, betydligt mer pedantisk granne med kännsla för stil har lagat denna fina skylt. Jag gissar att de tröttnat på att få sin extremt nogrannt plogade uppfart och sina fint skottade snöhögar förstörda...

För det mesta är vintern fin och väldigt mysig. Om dagarna, när jag inte jobbar myser jag runt i värsta Bullerbyvinterlandskapet, värmer min kära vetekudde "Hästi", dricker te, myser i soffan och läser alla de böcker Geite hade med sig till mig då hon kom på besök. Underbart! <3  På tal om läsning, det är dags igen. Boken "Tusen strålande solar" väntar...

Ha det! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka knäppa grannar du har! Det var verkligen inte smakfullt! Det finns såna även här, som har blå, gröna, röda eller iskallt vita lampor i trädgårdarna. Även blinkljus förekommer. Hemskt! Det ska vara varmt gult ljus och inget annat! Jag håller på och fryser in mina islyktor nu. Det är 20 grader så det går fort. Tack för ditt flitiga bloggande! Kram från pappa!

2010-12-14 @ 22:13:12
Postat av: Sara

Å Herre gud, nær man trodde att det inte kunde bli værre...

2010-12-15 @ 15:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0