År 2010...





Vilket år!!!! På något konstigt vis känns det som om jag lyckats pressa in flera år i detta enda. Det är så mycket som hänt och som ännu händer. År 2010 var året då jag verkligen började leva på riktigt. Såhär någon ynka dag ifrån det nya året vill jag passa på att tacka alla underbara människor jag har förmånen att få ha i mitt liv. 

Här kommer några ord och fraser som sammanfattar det gångna året för mig:

Ut och in, galet, färgglatt, stugliv, samboliv, soffmys, glädjetårar, tårar av sorg, torftigt matförråd, Leksandsknäcke, syltetöy, utveckling, kärlek, gröt, utmaningar, galna upptåg, svek, Jack Johnson, äventyr, djupt rotad vänskap, vänner, inbillade vänner, kärleksförklaringar, missuppfattningar, skratt, knas, bus, lek, lust, drömmar, mardrömmar

Kreativitet, snöighet, värme, kyla, nyfunna vänner, gammla vänner, familj, Norge, Sex and The City-liv, Sverige, regnväder, pressa sig till max, teknikstrul, Tyska kackerlackor, nivåkontroller, Malmö, splittring, kluvenhet, biobesök, ironi, energi, Trondheim, lusekoftor, sjömänn, X-jobb, Stavanger, superlånga skypesamtal, "Sexy Bitch", spotify, mod, mognad, Göteborg, armkrok, highheels, nattvimmel, djurighet, drinkar, Stockholm, grönska, skutt i vattenpölar, picknick, Botaniska Trädgården

Mysiga stunder, skrämmande stunder, stunder av självinsikt, glädjeskutt, barfotabarn, öl, fjärilar i magen, lärdom, Åhléns City, sprall, spring i benen, sorg, lycka, Indiska, blåmärken, träningsvärk, fotbollsvader, fladdrande hjärta

Tidiga morgnar, sena sena nätter, mindre bra beslut, mer lyckade beslut, gittarspel och gruppsång, teater, Lundströms Skoaffär, dejting, tilltro, mjölksyra, party, levande ljus, ryggkliande, bilåkning, frisyrbestyr, vilsen, funnen, vansinnespackning (Aset), packad, glädjeyra, yrsel, levnadsglädje och livskvalitet.  

Årets Favoritcitat:

Bara gör det! / Sarah Åkesson 

Tack alla underbara kalasbrudar, partypinglor, virrpannor och sötnötar för att ni gjorde år 2010 till mitt bästa år hittils. Ni får mitt hjärta att sjunga och gör mina glädjeskutt extra höga och spralliga. Kärlek till er alla i vinterkylan, jag älskar er alla otroligt mycket, på mitt eget lilla barfotabarnsaktiga sätt.

Tack för mitt mest levande år hittils... ♥



Kommentarer
Postat av: susanna

åh! det är så peppande, värmande läsning! är glad för din skull och känner samtidigt igen mycket! håller helt med om att 2010 är det bästa året jag upplevt! vad har inte hänt liksom?! ;)

kram på dig jossan och gott nytt år! <3

2010-12-29 @ 23:06:50
URL: http://flygandefritzen.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad härligt det var att få se alla bilder från julen i Hedemora. Det ser så otroligt mysigt ut och jag kan riktigt känna värmen. Din sammanfattning av 2010 får mig att inse ännu en gång hur jäkla mycket vi varit med om. Och mer kommer det bli. Jag önskar dig ett fantastiskt 2011, Josefin. Och jag hoppas att vi har många många fler fina stunder framför oss, tillsammans! Mycket kärlek!

2010-12-30 @ 11:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0