Burning...






...Eller i alla fall nästan. Mina kinder brinner av trötthet och av kylan jag precis lämnade utanför ytterdörren (det kan aldrig vara feber, vägrar!!). Idag har jag spenderat flera timmar nere i källaren på Indiska, där har jag stått böjd över strykbrädan, strukit en hel hög med gardiner (tappade räkningen någonstans runt den femtonde) till år 2011s första skyltfönsterskyltning medan jag lyssnat till norska folkets "topp 1000 låtar". Det var en salig mix med en hel del svenska bidrag så som Jan Johansen med låten "Se på mig". Många goda skratt blev det till alla dessa gammla godingar som framkallade tokiga minnen, tonnårstid och kärlek.

Jag var full av glädje, entusiasm och förväntan inför alla kommande låtar tills dess att låten "Burning" kom. Jag kunde inte låta bli att lyssna på varje ord och att själv tolka texten. Det satte verkligen igång alla mina tankar och minnde mig om mindre trevliga upplevelser. Men hey, thats life! År 2011 kommer klivandes med stormsteg, ett år fyllt av massor av nya äventyr, erfarenheter och utmaningar. Förhoppningsvis kommer jag tackla det nya året aningen bättre än år 2010 (även om det som sagt varit ett helt otroligt underbart år på många sätt) tack vare allt jag varit med om under det gångna året. Alla erfarenheter är bra erfarenheter var det någon smarting och optimist som sa. Jag vet inte om jag håller med fullt ut men en sak är säker, alltid lär man sig något. 

Jag gör som de lärde mig på Enteprenörskolan, jag väljer inställning. Banne mig, 2011 kommer bli ett toppenår och hör sen!  





Min lilla strykstation.




Några få av alla många gardiner.



 
Frasiga fransar...





Som ni kanske förstod i tidigare inlägg så blev julen hemma kort och mestadels av tiden spenderades i bil (bl.a. 9 timmars resa till Hedemora och så klart 9 timmars återresa hem till Norge och Trondheim). Självaste julafton åkte jag och pappa till Sthlm för att hämta systeryster Karro som äntligen tagit sig till Sverige efter att ha suttit fast i London (tror det var i fyra dagar) tack vare snökaous. Min jullunch blev således en halvtorftig macka på Cityterminalen, inte så mycket julkännsla över det hela. Som tur var hade jag ju sällskap av delar ur Nordman/Olofsson familjen så det hela var, brödets torftighet till trotts en trevlig upplevelse att minnas och se tillbaka på. Det viktigaste var ju ändå att vi fick umgås, för gud vet när det blir nästa gång!?   




Pappa var stolt och glad över att ha klarat av bilkörning (med livet i behåll) i Sthlm.




En glad liten skit hämtades.




Ute i det fria, på väg hem till Hedemora igen. ♥




Hemresan till Norge och pappa har gjort matsäck. På bilden ovan söker pappa efter äggmackor och koncentrerar sig till max, konfunderad över hur de kunde hamna underst i kylväskan. Söta lilla pappa! ♥




Pappan hade t.o.m. packat servetter. I bakgrunden kan ni skymta den pålitlige GPS:en Ingrid. Pappas stolthet!




Äntligen i Norge igen!




Wihooo!




Somliga av oss njöt av de underbara vyerna...




...andra hade viktigare saker för sig. ;P




Trondheim breder ut dig i all sin härlighet, gissa om jag var lycklig att vara tillbaka! Underbart vackra ljus, underbara Trondheim! ♥ 


Julen i Sverige blev kort och julmaten allt för frånvarande. Som tur är har jag hittat en superfin vän i norskan Ingrid som i vanlig ordning ställde upp. Denna gång blev jag hembjuden till hennes familj där ljuvlig julmat avnjöts, där fanns både klassiker så som rödbetssallad men även en hel del nytt för mig. Favoriten var någon sorts kålsalladsblandning med vindruvor och valnötter. Gott var det, det vill jag lova!

När maten väl var äten rullade jag och Ingrid in till hennes lägenhet där vin, öl, julgodis, en kladdig efterrätt med chokladbitar, Ingrids hembakade Sarah Bernard och Beverly Hills väntade (se bilden nedan på Ingrids vardagsrum). Det blev i vanlig ordning en underbar kväll fylld av djupa samtal, analyser, pepp, galna skratt och tokigheter. Hur ska Stavanger kunna toppa detta? Kan det finnas någon som är lika underbar, rolig,knäpp, omtänksam eller ja helt enkelt så "mycket" som Ingrid?!?






Imorgon är det nyårsafton och jag ska fira den här i Trondheim sammen med Ingrid. Det vankas kalkon, vin, trevligt sällskap och fyrverkerispaning med världens bästa utsikt över byn. Kan man önska sig mer?!? 

Nu ska jag kurera mig, knapra c-vitamin, dricka massor av vatten, krypa ner under mitt varma gosiga täcke i soffan, se på någon icke krävande IQ-befriad film och mysa med "Hästi". Imorgon vaknar jag frisk och kry, redo för seriöst nyårsfirande.

Gott nyttår (ja nyttår ska sitta ihop, så skrivs det i Norge), vi ses 2011!!! Pöss






Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, den låten lyssnade jag också på i bussen häromdagen. Ja, Lyssnade noga jag också.

2010-12-31 @ 18:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0