Home is where You'r heart is!?






1 december, Trondheim och bitande kyla. Gud så fort det gått, idag är det redan den 1:a december och tiden fullkomligt rusar, rusar, rusar!!! Nu står det inte på förren jag sitter i en skumpande bil på väg till lilla Hedemora.

Tanken var att åka en tur till fina Bymarka med Maren idag efter avslutat jobbpass för lite längdskidsåkning men väder och livet kom emellan. Det blev istället musik på högsta volym och virvlande dans i kombination med städning hemma i lägenheten. Inte fy skam det heller, ibland behöver man bara vara ensam med sig själv, känna, andas, röra sig fritt och leva...





Idag har för övrigt varit en något rörig dag på jobbet. Dagen inleddes med att ringa in personal till butiken för morgonens skift. Strax efter öppning, när personal äntligen var fixat kom nästa samtal från ännu en kollega som inte kunde komma till jobbet. Sen fastnade hissen... Det blev till att springa som små yra höns upp och ner i den trånga trappuppgången, fram och tillbaka till lagret större delen av dagen. Det var inte mycket som blev som tänkt idag men på något konstigt sätt gick dagen ändå i flygande fläng och ganska så smärtfritt fram. Det kan bero på att mina tankar var upptagna på annat håll med stor längtan till helgen och av och till vandrandes iväg till Stavanger. Nu har jag hunnit smälta det hela och överväger på fullt allvar att bryta upp igen, göra slut med Trondheim och ta mitt pick och pack och flytta till Stavanger. Inget är dock klart ännu men tankarna finns där mest hela tiden. Jag börjar rusta mig mentalt och ställa om mig, kanske är det dags för ett nytt äventyr...?






Annars har jag mest funderat kring frasen: "Home is where You'r heart is" idag. Denna fras har jag alltid tyckt stämma in så bra, men nu vet jag inte. Det känns som att mitt hjärta är uppdelat och hackat i småbitar som är spridda lite här och var. Hedemora, Göteborg, Stockholm, Växjö, Malmö, Trondheim, Plymouth... Om hjärtat är splittrat så kan ni bara föreställa er vad mitt hem är. Jag vet inte ens själv vart jag hör hemma längre och har svårt att benämna någon plats för hem. Jag längtar till den dag då jag faktiskt har ett hem på riktigt, någon stans att höra till. En plats och fast, trygg punkt att utgå ifrån. Jag har under de senaste åren lärt mig att ett hem inte alltid behöver handla om inredning och tapeter. Ett riktigt hem är en plats där man trivs, mår bra och helst av allt vill vara. Saker är bara saker men kännslan i ett hem är verklig och egentligen det enda som betyder något i det stora hela. Kan det kanske vara så att det är möjligt att ha flera "hem"? Själv vet jag som sagt varken ut eller in, bara att viktigast av allt är att hjärtat är med.      








För er som är nyfikna på Stavanger så kolla in videorna nedan. Fina och stöttande Maren länkade dem till mig för att visa vilken underbar plats Stavanger faktiskt är och för att låta mig höra den något udda dialekten de har där. Själv ska jag krypa till sängs med en god bok, tända några ljus och lyssna till sköna toner av Camera Obscura. Det är lika bra att börja ladda batterierna i tid och sammla kraft inför de kommande månaderna och en eventuell flytt... 

Enjoy!  










De fina bilderna i detta inlägg kommer från weheartit 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0