En ny dag tar form...






Tjing, tjing alla fina!

Idag är jag i bättre form och på ett betydligt gladare och stadigare humör än igår. Tur att jag har så många fina vänner vid min sida som plockar upp mig är jag vacklar. Igår jobbade jag till kl 20.15 (extrajulöppet) varpå jag tog sälle med Maren till Möllenbergs Rema1000 där choklad inhandlades och telefonen laddades med pengar. På något konstigt vis var nämligen alla pengar som bortblåsta på mobilen efter torsdagsnattens lilla, ska vi kalla det "kris".

Efter handlingen delade vi på oss, Maren hem till Jan för fredagsmys och jag upp för den längsta, brantaste och glattaste backen i hela Trondheim, vägen upp till Rosenborg. Där väntade världens finaste Ingrid med hemlagad mat, rödvin och tända ljus. Mysigt värre var det och vi pratade både länge och väl om allt mellan himmel och jord. Självklart var det hetaste ämnet killar, otippat!! Alltid skönt när man får prata av sig och känner ett samförstånd, att man upplevt liknande saker. Det känns ju egentligen skit att båda varit med om så dåliga grejer men på något vis blir man ändå tröstad av det. Man är inte ensam och det går över, starka tillsammans. Allt som allt var det en riktig toppenkväll. Jag lyckades hålla mig från att svara på diverse bedjande sms och jag höll mig cool. Sjukt nöjd med huvudet högt. Och oavsett, vad ska man svara på sms som: Förlåt, jag var en idiot! Ja, eller?! Det är ju ganska så uppenbart. Bättre att inte svara alls, låta tystnaden tala. Hur är det man säger, tystnaden säger mer än 1000 ord. I detta fall hoppas jag det stämmer. Dessutom, oavsett vad jag svarat så skulle det knapast göra saken bättre. Han är ju fortfarande en idiot. Jag har redan kommit till stadiet att jag faktiskt tycker synd om honom. Kanske visar detta på mognad, eller är det helt enkelt likgiltighet. Vem vet!?

Nu ska jag slänga mig in i duschen och göra mig klar för en dag med shopping på byn med Maren. Det vankas mysig långfika och middag på något kosligt uteställe och till kvällen blir det öl i gott sällskap. Det kommer bli en fantastisk dag! Vem behöver killar när man har så fina vänner som jag!? ♥

Hoppas ni alla får en underbar helg, för banne mig, det ska jag ha!!! :D









Kommentarer
Postat av: Lina

Det du säger om den berömda kärleken är så sant. Rätt inställning, fortsätt vara glad och positiv och låt dig bara påverkas av sådant som ger dig energi. Vi har alltid varandra, det är tur det :)

2010-12-19 @ 14:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0