Orkeslös men viljestark





Idag är jag helt slut, helt orkeslös, matt och trött. I min arma hals lurar en elak förkylning, det hettar om kinderna och huvudet dunkar en aning. Mina tappra försök till att överlista förkylningen under julen med heta sköna fotbad, juicedrickande och vila fungerade mindre bra. Men som vanligt finns viljan där oavsett, vilket också är anledningen till att jag faktiskt ändå jobbat idag. Jag har så många fina bilder från julen i Hedemora som jag vill visa er men orken finns inte riktigt där och för en gångs skull ska jag inte pressa mig själv. Ikväll ska jag bara slappa och njuta av att skypa med min tokiga Malmöit-bästis Sara. Har så mycket att berätta för henne om den tokiga julen. Herregud, inte mycket som blev som det skulle! gud, suck! Vart ska jag börja!? Oväntade och oönskade kärleksförklaringar, massor av trist bilåkning, folk som gjorde bort sig (vissa mer än andra) och en hel massa knasigheter...  

Hur som helst så är jag glad att vara tillbaka i mitt älskade Trondheim bland alla fina nordmän, det var riktigt skönt att kunna lämna Hedemora bakom mig ännu en gång. Särskilt efter helgen som varit, puh!

Jag lovar att återkomma med bilder från denna "underbara" jul så fort min kropp bearbetat klart förkylningen, en förkylning som varken vill bryta ut i hela sin "härlighet" eller försvinna. Har kännt i et antal veckor nu att allt inte är helt okej men det är där det stannar. Men kanske, kanske har jag nu nått toppen av förkylningens utbrott och imorgon kommer jag vakna utvilad, pigg, frisk och kry. Låt oss hoppas det! ;)

Nu, tillbaka till soffan där en mjuk fleecefilt, ett gäng mandariner och en varm "Hästi" (min egenhändigt tillverkade vetekudde) väntar. Ha det gott, snakkes!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0