Julen är nära...






Julen är nära och hela min lilla kropp sjuder av julkännslor. Det snöar lätt ute och överallt sliter familjer med att få in åres juletred i stuan. Rödkindade barn med stora luvor springer runt på gatorna, skrattar och leker, tjoar och tjimmar medan de slänger sig än hit än dit i de stora fluffiga snödrivorna. Överallt glittrar och gnistrar tusentals ljus och ljusslingor i Angelltröas trädgårdar och småfåglar mummsar ivrigt i sig av julkärvarna som så omsorgsfullt är uppsatta lite här och var. Jag lagar mig en egen julspellista på spotify och riktigt koser mig i min lilla hybel med syrliga mandariner och rykande hett julkryddigt te. Det är nog första julen på länge som jag faktiskt haft en sån härlig kännsla inför julen, det känns lent i maggropen och allt är så fint, även människorna inbillar jag mig.   

Jag har så smått börjat packa min resväska inför hemfärden till Hedemora. Det ska bli riktigt fint att få komma hem till Hedemora en kortis. Tänk!! På onsdag får jag träffa mamma, mina två söta småsystrar och Mikael igen. Det ska självklart även bli fint att träffa pappa, men han får nog vänta till på torsdag är jag rädd för jag befarar att anlända sent på onsdag natt.

I detta inlägg har jag delat med mig av två av mina absoluta favoritlåtar såhär i juletid. Musikvideon ovan med Nicole Kidman får mig alltid i stämning inför julen. Hoppas ni gillar låtarna och att ni alla får njuta av en fin jul med era nära och kära.
Ha det gott!   











Kommentarer
Postat av: stinanordman

Du är sååååååå efterlängtad, ska bli fint att rå om dej ett par intensiva dagar, köttbullarna o jansson är redan klart, skinkan inhandlad (karro), hoppas vi hellre kan äta annat en julmat, Viktors vegitariska vore fint, hoppas han dyker upp, stränga order att köra förnuftigt, ladda med kaffetermos, mackor o tex drickbara yooggi, frukt osv ta täta pauser, kom hellre sent. VÄLKOMMEN STORA KRAMEN1

2010-12-21 @ 20:44:26
URL: http://juliaanordman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0