Underbara Ewerth! ♥





Först måste jag bara säga WIHOOO!!! Det blev närmare 1 mil igår kväll på längdskidorna. SÅÅÅÅ NÖJD!!!

Idag fick jag anledning att ringa upp en Indiskas butiker för att ställa en fråga angående några varor som gick in till ett mystiskt pris i vår kassadator. Jag valde självfallet att slå en signal till butiken i Göteborg, där min resa innom Indiska startade. Det var glada stämmor som mötte mig på andra sidan av tråden och det kändes riktigt fint att höra lite go, gla göteborska igen. Till min stora glädje var min underbara dekoratörskollega och vän Ewerth fortfarande kvar på jobbet så jag beslutade mig för att retas lite med honom. När som luren gick vidare till Ewerth valde jag att agera en sur och missnöjd kund, allt för att narras. Men se den gubben gick inte!! Ewerth kopplade direkt och kunde bara beklaga och hänvisa problemen till en extremt jobbig praktikant som varit på Indiska tidigare under våren och sommaren. Han hade sedan dess fullt upp med att få butiken i skick igen, något som i dagsläget verkade så gott som omöjligt (jag var där under våren och sommaren). Ha ha ha!!!

Det var så underbat att få prata med fina, galna och tokroliga Ewerth igen. Som jag saknar honom!!! Han får mig alltid att bubbla, fräsa och sjuda av skratt och glädje. Då man samtalar med Ewert gäller det att ha huvudet med sig, tungan spetsad och rätt i mun. Han är så rapp och samtalet växlar i rasande fart med olika humoristiska och ironiska vändningar. Underbart!!! Jag saknar hans sånger och visslande när jag arbetar. Det var så fint att tralla lite ihop om dagarna, de gick så mycket lättare, bättre och snabbare då. Nu trallar jag och visslar för mig själv bäst jag får tillfälle (mestadels utan att jag ens lägger märke till det själv) men det blir aldrig riktigt samma sak. Om jag inte tar fel så är Ewerth nog den gladaste, mest speciella och unika dekoratören som finns. Tänk att man kan ta upp tråden så där bara, efter att inte hörts på månader. Vi tog vid vårt vanliga kärleksfulla gnabbande där vi lämnade det sist. Jag hörde mig för om hur det var med arma fröken Gösta och såg även till att beklaga mig för att vi fortfarande inte fått tummen ur och gift oss. Ewerth berättade sedan att han äntligen blivit en fullfjädrad prinsessa och att han och kungen hade det lite småjobbigt efter all uppmäksamhet i pressen den senaste tiden. ;) Ha ha ha, nästan så att tårarna rann under samtalet både av glädje men så klart av den otroliga värme och kärlek jag hyser för denna härliga virrpanna... 

Tack vare det lilla samtalet flöt dagen förbi som i ett enda stort glädjerus och innan jag visste ordet av så var klockan 16.00 och arbetsdagen var över. Resterande timmar av dagen har spenderats på städning och skypande med min kära lilla mamma. Det är alltid skönt att samtala med henne när huvudet spinner och tankarna far runt, runt, runt. Något lugnare och med ny glädje efter att ha återberättat telefonmötet med Ewert ska jag nu läsa sista kapitlet i boken "Flickorna från Riyadh". Det är både spännande och nu kommer upplösningen. Så, natta då folkens! ♥ 


 


Kära Gösta vilandes i sin stol med partyklackarna på, finklädd inför påskhelgen. Gösta är för övrigt Ewerts rara dotter och mitt styvbarn med handikapp och social fobi. Hon håller mest till i fikarummet eller i dekoratörshörnan på Indiska, Kungsgatan Göteborg. ;)





Avslutningsvis en bild på mig från förra helgen på Samfundet. I bakgrunden ser man dans och delar av den underbara orkestern. Vilken kväll, jag ler från öra till öra av att tänka på den.  Så slutligen en liten truddilutt med Ewerth själv...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0