2 dagars jobb = 2 blåmärken



Hej hopp! Jag är precis hemkommen från födelsedagsfirande av Geites lillasyster Julia. Idag blev hon hela 15 år, grattis stumpan! Det var mysigt att träffa Saras fina familj ännu en gång, drygt 1 år sedan sist vi sågs. Men det hinner inte passera lika lång tid till nästa gång, vi ska ses återigen redan nu på lördag. Då blir det middag på restaurang. Jag längtar...  

Under min vistelse i Malmö har jag såhär långt lyckats dra på mig hela två blåmärken. Ett för var dag jag jobbat. Jag hoppas att denna trend inte håller i sig, vågar inte ens föreställa mig hur jag skulle komma att se ut i så fall. På Åhléns är det full rulle och jag trivs som fisken i vattnet även denna gång. Dagens höjdpunkt var att åka gondol (en längre typ av hylla, föreställ er hur jag klänger mig fast för glatta livet för att få tyngden rätt och för att lyckas balansera hyllan) genom butikens långa gångar. En annan höjdpunkt var att åka på ett podie tillsammans med skyltdockor framdragen av en truck. Där uppe stod jag och kramades med skyltdockan och posade häcken av mig så att alla förbipasserande fick något att dra på smilbanden åt. Iband får man bjuda på sig själv. ;) 

Idag har det mestadels handlat om att flytta om klädavdelningar och göra snygga häng. Jag och Caroline var ett riktigt dreamteam och jobbade på snabbt och effektivt. Imorgon ska dreamteam ta en kort paus från alla kläder och istället riva en kampanj samt sätta upp en ny. Jag ser fram emot morgondagen och alla nya utmaningar som kan tänkas komma i dess väg. 

Livet känns helt obeskrivligt underbart just nu, nästan för bra för att vara sant faktiskt. Jag går bara och väntar på att någon ond människa ska komma och sticka ett hål på min vackra, lilla skära såpbubbla till värld. Men jag vill stanna där, i min lilla bubbla. Jag vill bara vara, bara känna, leva och älska just i nuet...       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0