Byggubbar, dammråttor och afrikanska män



Idag har jag befunnit mig mitt i en smet full av byggubbar och dammråttor. Vilken dag det har varit! Jag och Caroline (alias Team Dreamteam) höll ihop även idag. Vi har hunnit utföra en hel massa arbete. Jag har känt mig som en riktigt redig kvinna och snickare snarare än en ljuv liten dekoratör. Idag har det varit tuffa tag, jag har släpat möbler/inredning, kört en hel massa truck, lyft pall och en hel hög med konsoler och hyllor. Jag har klättrat högt, högt på stegen och riktat belysning, monterat isär möbler, byggt ihop en rollupp, tagit ner draperier, dammtorkat, krupit på golvet m.m.. Jag har varit överallt, högt som lågt i varuhuset. Det har med andra ord, mina ord varit en helt underbart fantastisk dag (precis som jag förutspådde imorse på facebook)! :D
Jag älskar att få upp tempot och jobba hårt och det mina vänner råder inga tvivel om att jag gjort idag.

Efter jobbet blev det en sväng på stan där jag pös runt och njöt av alla vackra skyltningar och butiker. Jag inhandlade en ny tunika, en svart jacka samt ett bälte. Jag är sjukt nöjd med mina köp och funderar att ha det på mig redan nu i helgen. Det ska bli så kul att få klä upp sig lite nu när man mest hasar runt i snickarbrallor hela dagarna.

Malmö är bra vackert på sina ställen! Jag älskar att bara strosa runt i stadskärnan och kika på alla vackra byggnader, gator, träd och människor. Värre är det när andra människor stirrar. Jag vet inte vad som hänt på senare tid, jag verkar på något mystiskt sätt ha slagit på någon konstig "afrikan-manns-magnet". De är överallt, stirrar, visslar och ler! Hjälp, hur ska denna helg sluta!? Jag måste komma på ett sätt att slå av denna magnet illa kvickt innan jag går under av all oönskad uppvaktning. Inget ont om afrikanska män, det finns säkert de som är riktigt rara och fina men jag har inte haft turen att träffa någon av dem så jag tar det säkra före det osäkra, tar stadigt avstånd och lägger benen på ryggen.
  
Jag har precis kommit ut från badrummet efter en välbehövd dusch och tänt lite ljus. Nu väntar jag bara på att Geite ska komma hem så att vi kan baka bröd och inleda vår myskväll. Ja, det är riktigt pappa, jag blir hemma ikväll. Men imorgon, då du! ;D


Kommentarer
Postat av: Caroline

Dreamteamet...du är bara för go du! :-)

Tycker också att det är otroligt roligt att få jobba med dig...du bangar ju inte för något! Jag tycker verkligen att vi är värda att få klappa oss på axeln efter denna veckan och tycka att vi har gjort ett bra jobb :-)



Hahahaha...är inte afrikanska män något för dig? ;-) Du vet väl vad som sägs om deras...nä nu blev det ju helt fel ;-)



Ha en riktigt mysig kväll och helg. Vila upp dig och må bra :-)



Kramar

Caroline

2010-02-19 @ 20:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0