Hedemora



Då var man "hemma" i lilla kära Hedemora igen. Det kändes förvånansvärt behagligt då jag och pappa körde in i Hedemora kommun, konstigt bekant men ändå väldigt trevligt. Jag insåg snabbt hur härligt det är att känna igen sin omgivning och alla människor i den. Till höger och vänster såg jag plötsligt välbekanta ansikten igen, har nästan glömt hur det är. Jag kan bara konstatera att det blir en skön mellanlandning innan jag på söndag drar vidare till Malmö och praktiken på Åhléns City. Jag längtar till att dra på mig de där rediga snickarbrallorna och att få skita ner mig lite, jobba hårt och svettas. 

Nu ikväll njuter jag av min älskade lillasyster Julias trevliga sällskap. Under kvällen har jag till och med fått en stund för mig själv, helt otroligt! Jag vet knappt hur jag ska bete mig längre då jag är ensam. Det kanske inte är så konstigt då jag knappt varit just ensam på närmare 1 1/2 år nu. Jag tog självfallet tillfället i akt och njöt i fulla drag. Jag började med att tappa upp ett hett bad, sedan tände jag lite ljus och slog på skön musik. Det var rent ljuvligt att sjunka ner i badet och bara njuta av ensamheten. 

Nu ska jag se till att vara lite duktig och ge mig i kast med att packa upp resterande packning från Leksand. Imorgon ska jag bara slöa, slappa och laga god mat. Det blir en hel dag i njutningens tecken. Det ni! För att morgondagen skall gå i lås så är det lika bra att jobba på lite i kväll. Ha det gott nu alla goa glada!  


Kommentarer
Postat av: elin

Jag har samma problem. När man är ensam vet man inte ens vart man ska titta? Taket? Golvet? Vem svarar på alla frågor och vem skrattar man åt alla knäppa saker med? Ha en perfekt dag, saknar redan dig och din pigga och peppade aura :)

2010-02-12 @ 09:28:29
URL: http://enperfektdag.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag har också det "problemet"! Vad sjutton gör man när man är ensam liksom!? Pratar med sig själv?

Hoppas du får det superbra i malmö nu så får vi se till att ses i götet sen! Kramis

2010-02-12 @ 20:28:38
URL: http://sandraulricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0