Inlägg nummer Etthundra!!!



Just så är det, precis som rubriken förtäljer. Detta inlägg blir mitt etthundrade inlägg! :D

Denna trevliga företeelse skall självfallet firas och i vanlig ordning är Geite med på ett hörn. Kvällen till ära har vi tagit tag i ett litet projekt, nämligen målning. Ni kanske tycker det kan vara långrandigt att måla men då har ni förbisett en viktig komponent. Det är ju trots allt mig och Geite det handlar om!
Målningen gjorde vi i flygande fläng, inte som andra vanliga människor målar. Nej, nej! Vi gjorde det i form av lek, sång och dans. Fort gick det och kul var det! ;D
Byrån är nu färdigmålad (förmodligen behöver den ses över en gång till för små justeringar men det är snabbt avklarat). 

Imorgon påbörjar jag min tredje vecka på Åhléns, två veckor är redan avklarade. Det hela har gått sjukt fort och jag hinner knappt med själv. Det står inte på fören jag byter stad igen. Vår i Göteborg klingar fint i mina öron även om jag gärna stannat längre i Malmö. För övrigt blir det nog tuffa tag i två veckor framöver nu. På Åhléns är vi nämligen utan dekoratörer, eller ja. Till viss del i alla fall. Dekogänget är utlånade till Stockholm för nybygge och kvar i Malmö finns tre ivriga praktikanter (inklusive mig själv) och så klart dekoratörschefen Anna.  
Hur som helst blir det nog en rolig vecka som alla andra.

Nu vankas det film och grönsaksdipp med min mysiga lilla sambo. Vi tränar ständigt på att leva som "riktiga" sambos, vi lagar mat ihop, gnabbas lite lagom, busar, myser m.m. Ja vi gör praktiskt taget allt man gör som sambos förutom att dela säng. I kväll ska vi se filmen "flickvänner från förr" och jag hoppas på att få skratta av mig lite överskottsenergi. Nu måste jag rusa, sambon kallar på mig ifrån köket, hon har tydligen hittat någon fin inredningsdetalj på nätet... 




Att sjunga med målarpensel som mickrofon det går fin fint det! ;D






 

 


Kommentarer
Postat av: Lina D

Vad mysigt ni verkar ha det där nere i Malmö! Skönt att höra att livet leker. Kramar

2010-03-01 @ 17:13:23
Postat av: susanna

åh vad fin du är, jossing! en sån skönhet :)

2010-03-02 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0