"Ledig dag"

Idag har jag en så kallad "ledig dag" från skolan, vi har självstudier. Huruvida man kan räkna denna dag som "ledig" kan diskuteras. Jag har fortfarande upp till armbågarna med uppgifter som måste tacklas. Igår pluggade jag ekonomi och det blir samma visa idag. Jag ska se till att vara rejält förberedd inför nivåkontrollen på måndag.

För att orka med denna "lediga dag" har jag och Geite laddat ordentligt, dagens morgonpromenad blev längre än väntat. Vi traskade och pulsade fram i hela 75 min, i ca 2 dm djup snö (tänk att ingen hunnit ploga vägarna vid kl 7 på morgonen!). Det suger nu rejält i låren och en lugn och behaglig känsla har nu infunnit sig i mig. Just nu känns det som om att jag är oövervinnerlig, inget kan röra mig. Skulle det vara något jag inte klarar av så spelar det heller ingen roll, hur viktigt kan det då vara att kunna!? ;D

Till kvällen blir det spinning-box (ca 30 min spinning och sedan boxning 1 30 min till) och jag hoppas på att få höra låten "Jag vill gå hem med dig" av Lars Winnerbäck. Den låten får mig alltid att pressa mig lite extra. Undrar om det fungerar vad gäller ekonomiplugg också? Det återstår att se. På med musiken och upp med volymen. Jag drar ett djupt andetag och störtdyker in i ekonomins mystiska värld...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0