Malmö, here i come!



Då var det äntligen dags! Idag mina vänner går tåget till Malmö och min kära träningskamrat Sara Geite. Jag är förträffligt nöjd med mig själv efter att ha lyckats få igen "Asets" stora gap. Vid det här laget kan jag alla knep. Om man sätter sig på väskan samtidigt som man trycker in den vänstra sidan och drar i dragkedjan och pressar, pressar så brukar det gå att få igen den.

Sagt och gjort, packningen är nu avklarad och "Aset" står redo i hallen att bege sig av mot sydligare breddgrader. Jag tackar gud för att jag enbart har 2 byten framför mig idag med all denna packning. Denna gång har jag verkligen försökt att tänka till med min packning och bara välja det absolut nödvändigaste. Vad värre är så visade det sig att jag har ganska mycket saker som är absolut nödvändiga, så packningen blev ändå inte särskilt lätt (både viktmässigt sett och från svårighetsgrad sett). ;) Till mitt försvar så är det en svår period att packa, jag ska både ha vinterkläder och vårkläder med mig eftersom det kommer hinna bli vår innan jag åter sätter min fot i Hedemora och Leksand igen om ca 9 veckor. Vid det laget kommer det förmodligen ha skett en ökning av Hedemoras befolkning. Min älskade barndomskompis Karin Salåker väntas föda om närmare 8 veckor. Gud så spännande! Och vet ni vad!? Sist jag träffade Karin fick jag äran att känna på hennes mage då babyn sparkade, otroligt häftigt! Det var min första babyspark och jag är så glad att det var Karins baby som gav mig detta ljuvliga minne! 

Nu ska jag berätta något konstigt men faktum är att jag längtar till Rosengård. Eller, kanske inte just Rosengård i sig men City Gross som ligger i just Rosengård. Det var så otroligt roligt att handla där! Jag fick se en hel massa nya produkter, särskilt inom frukt och grönt och jag längtar till den dag då jag åter igen strosar gångarna upp och ner, fram och tillbaka. Ovan ser ni en bild jag tagit sist jag var där, just för att dokumentera denna otroliga händelse. ;D

Nu ska jag snyta min täppta näsa och göra en sista koll av min packning. Jag vill ju inte råka glömma något hemma. Nästa gång jag skriver befinner jag mig förmodligen i Malmö där jag lever livet fullt ut, i alla fall är det planen. Kram på er!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0