"Mr. Pimp my permobil"

Shit! Det är redan onsdag och kväll dessutom! Tiden går fort som bara den här nere i Malmö och snön fortsätter att förgylla vardagen med sin vackerhet (vackerhet säger man i Leksand i alla fall).

Idag har jag jobbat på som en liten hamster. Jag har byggt väggar, hängt väggar, städat väggar, klättrat på höga stegar för att nå saker på väggar och flyttat väggar... Ja på den vägen är det. Kläder har varit fokus idag men som jag nämnde tidigare så har jag även jobbat med en kampanj på skönhet. Jag kunde väl aldrig tro i morse att jag skulle ha använt båtvax när dagen kommit till ända. Man lär så länge man lever och nu vet jag ett nytt användningsområde för just båtvax. Visste ni att man kan använda det på larmbågar i butiker?!  

Idag var det riktigt röj på Åhléns med sång till lunch och allt. Det sjöngs på fina bitar som "peta in en pinne i brasan" och "får man ta hunden med sig in i himlen". Det behöver inte sägas så mycket mer, personalen på Åhléns är lika knäppa som mig så självklart stormtrivs jag! Imorgon blir det lite mer arbete med kläder och finlir som att sätta loggor med folie bl.a. 

Idag var jag och Geite till Rosengård och storhandlade på City Gross. Notan hamnade på hela 1180 kronor men nu har vi mat och andra förnödenheter så att vi klarar oss ett bra tag. Det var underbart att traska runt i sakta mak på City Gross och bara låta sig inspireras. Under rundvandringen hann vi se både det ena och det andra. Allt från halvätna apelsiner och snaskade ostkrokspåsar till demovideos på supersaxar. Jag har nog aldrig förr skrattat så mycket under en vanlig matinköpsrunda. Herregud! Det var både en och två gånger jag och Geite blev tvungna att kippa ordentligt efter andan efter diverse skrattanfall i butiken.  



För stunden poppar jag gamla godingar medan Geite klättrar runt i köket och rensar. Dags att få in lite ny energi och bättre chi i lägenheten. Det blir en hel massa bråte som packas ner till framtida loppisförsäljning. En favorit i repris för mig och Geite. Vi stod även på loppis förra året då jag var här på praktik. Det var en upplevelse vill jag lova! Jag ser riktigt fram emot att göra det igen. Framförallt ska det bli roligt att iaktta all konstiga människor som besöker loppisar för att hitta allt de kan tänkas behöva och saker de helt enkelt inte kan leva utan. Fascinerande tanke ändå att någon människas skräp är en annan människas skatt. Jag hoppas även på att få se en speciell person, jag och Geite kallar honom för "mr. pimp my permobil". Ni får föreställa er en äldre, skabbig och risig man som åker runt i en permobil med playboyloggor och kaniner, flufftärningar och rosa fjädrar. Det är nog bland det roligaste jag sett i mitt liv! :D Självfallet har mannen i fråga även en stencool skinnväst och bär svarta solbrillor. Förutom alla dessa roligheter så ser jag och Geite stora möjligheter att få träna försäljnings- och förhandlingsteknik under loppisen. Vi ska vara stenhårda och Gordon (Gordon är vår ekonomilärare), vi ska inte lägga första budet! Är det något vi lärt oss av allt tragglande med ekonomi, förhandling och försäljning så är det just det. Lägg ALDRIG första budet! 

Nu ska jag och min kära sambo sätta tänderna i varsin varm majskolv. Imorgon är det torsdag och jag ska ta världen med storm. ”Kill them with kindness”, det är min plan! :D


Kommentarer
Postat av: Jonas

härligt:)

2010-02-17 @ 23:08:12
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Niklas Olofsson

Tja! Vad kul du verkar ha hela tiden! Man blir lite avis. Du förresten ,man kippar efter andan, inte chippar. It-unge!I morgon kommer Pill så då är det slut på friden i huset för en vecka. Ha det bra! Kram från pappa

2010-02-18 @ 17:00:35
Postat av: elin

2010-02-21 @ 09:19:48
Postat av: Anonym

Haha pimp my ride krokodile :)

2010-02-21 @ 09:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0