Update!


Här kommer en kort update mitt i min hektiska vardag. Idag är det onsdag och skoluppgifterna hopar sig. Jag jobbar för fullt med att färdigställa alla de grafiska uppgifter vi fått av vår kära kommunikationslärare Emmi. När jag inte jobbar med dem så sliter jag mitt hår i förtvivlan över den sista biten som skall in på ekonomin, nämligen budgetering. Igår efter den extra insatta ekonomilektionen (tydligen behöver vi den för att fatta något över huvud taget) insåg jag bittert att den kommande helgen kommer gå åt, inte anbart till plugg inför nivåkontrollen i ekonomi utan även till djupgående budgetering. Som ni säkert förstår så ser jag inte längre fram emot helgen fullt lika mycket som tidigare. Jag försöker att lägga mina perfektionistiska tankar åt sidan och "bara göra det" som vännen Sarah Åkesson så klokt sagt.

Det är för övrigt mycket som händer nu. Allt skall fixas och planeras inför LIA/praktiken som drar igång redan vecka 7 då jag skall infinna mig i Malmö. Biljetter ska bokas, väskor ska packas och kontakter skall etableras. Vi har utöver nivåkontroll, inlämning av affärs- och marknadsplan med tillhörande budget även en gruppredovisning som skall klaras av till nästa vecka. Med detta fullspäckade schema och med min vägran att avstå från träning blir det inte mycket tid över till annat. Men som tur var finns det ändå vissa som lyckas distrahera mig en aning från mina tuffa studier. Igår blev jag bjuden på middag, det serverades hemmagjord paj fylld med spenat, broccoli, oliver och fetaost. Underbart, som en varm, kittlande solstråle i mörkret! Hoppas på fler liknande tillfällen att fly den tunga, gråa vardagen.


Nu ska jag försöka samla mina tankar igen och lämna de rosa molnen som jag för tillfället svävar fram på, skolan väntar...


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Hmm! Rosa moln, svävar...Hmm!

mvh Pappa

2010-02-04 @ 14:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0