Familjemiddag, prövningens tid!



Lördag och till kvällen vankas familjemiddag. Ett sista test av Viktors sinnesnärvaro och tålamod efter ett långt "jullov" med familjen Nordman. På menyn står ugnsgräddade zucchini fyllda av fetaost, lök och diverse härliga kryddor, till detta bjuds även kalamataoliver, stekt potatis med sparris och så självklart en krispig lins och bönsallad. Som ni förstår vattnas min mun redan och jag kan knappt bärga mig till dess jag får sätta tänderna i dessa ljuvliga läckerheter.

Igår blev det utgång i den lilla staden Hedemora. Dessvärre utan sällskap av både Karro och hennes kalmarit Viktor. Stackars Viktor har gått och dragit på sig en riktigt envis förkylning så han fick glatt stanna hemma med Karro, katterna och sina snytpapper. Trots detta tapp på partyprissar stoppades inte min framfart. Jag fick istället med mig en annan syster (Pernilla) som var sugen på lite uteliv. Det blev först en bit mat på stan, grekiskt. Vi var ett sällskap på 6 personer som gjorde ett besök på Akropolis för en kulinarisk resa för smaklökarna. 

Då våra smaklökar festat klart på all vitlök drog vi oss vidare (som så många andra gånger) till John Pommers lya. Väl där blev det cider med ett glatt gäng lirare. Vi lyssnade på gamla dängor som baylando och njöt av trevliga samtal.

När klockan började närma sig 01.00 drog jag och Pernilla vidare för en blixtvisit på Kingen. Vi fick skjuts av en trogen följeslagare, Sara Arnestål. Efter att ha sippat i sig ännu en cider gav vi upp, vi insåg att det inte blir bättre än såhär. Folket blir varken snyggare, roligare eller trevligare än vad de nu var. Vi tog ett varv på stan i Saras bil, spanade lite på poliser varpå Sara skjutsade hem oss (tack ännu en gång för skjutsen, inte en favoritsyssla att traska hemåt i tjugo minusgrader). Väl inne skuttade jag smidigt nerför trappan, kröp ner i sängen och loggade in på facebook för att åtnjuta de senaste nyheterna. Efter närmare 40 minuters internetflanerande slöt jag så mina ögon och begav mig in i drömmarnas värld.

Det blev en lång, tämligen djup sömn. När jag äntligen återgick till vaket tillstånd var frukosten redan framdukad, vilken lyx! Nu har jag fyllt på energiförråden igen och är redo för ännu en kväll. Jag har ett svagt minne om att jag lovade besöka en fest även denna afton. Hmm... Inte så vanligt att jag kör en tvådagars nuförtiden men vem vet!? Den som lever får se.... :D


Kommentarer
Postat av: jonas

trevlig helg:)

2010-01-09 @ 16:27:29
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0