Stockholm i mitt hjärta! <3 <3



Hej alla glada! Här kommer äntligen lite nyheter från kyliga Leksand.
Jag har nu landat i mig själv igen efter en lång vistelse i Stockholm och min frenetiska träning är återigen upptagen. Idag stod spinning och pilates på dagordningen, kroppen är nu skönt mör och utsträckt. 

Jag har haft en underbar tid i Stockholm och i vanlig ordning har jag både sett och gjort en hel massa saker. Jag har hunnit med allt från Formexmässan, et flertal restaurangbesök, kära återseenden, långa promenader på söder till modevisning i tunnelbanan. En minst sagt intensiv helg må jag säga, helt i min smak! 

Här nedan kan ni se bilder från vårt boende (jag, Lina Danielsson och Geite delade boende). Vi bodde på ett vandrarhem mitt inne i Vasastan, Två kronor heter stället och det är hur mysigt som helst. Det lilla rara huset ser ganska malplacerat ut där det ligger inklämt emellan två höghus. Mina tankar far iväg till Harry Potter och deras hemliga gömställe som precis som detta lilla hus blivit brutalt inklämt på liknande sätt. 





 


Geite njuter i vimmlet på Drottninggatan.

 
Inköp av tunnelbanekort och posande på plattan...


Tapas med Ärtan pärtan (Erica) och vännerna Marlene och Frida från Loft.


Efter den ljuvliga maten drov vi vidare till AG (Allmänna Galleriet), ett
"hemligt" uteställe... Bakom denna blygsamma fasad, på en bakgata i Stockholm döljer sig ett riktigt coolt ställe med en härlig atmosfär. Lokalen, ett gammalt slakteri är riktigt häftig och ganska så rå med roliga inslag av konst. Här drack jag världens godaste cider och jag hoppas verkligen att jag kan leta mig hit igen någon gång. :D   

 
Bilder från trapphuset som leder in till AG. Det ser ut som ett helt vanligt trapphus och man kan föga ana att det på tredje våningen ligger en helskön bar.

Nedan följer lite bilder från Formex...






 




Himla....

 
Detta underbara skåp vill jag ha!





 




Min favoritmonter: House Doctor <3
























Jag älskar denna keramik, vilket formspråk!










Greengate...





Det var alla bilder jag tänkte bjuda på, hoppas ni njöt lika mycket som jag.
Nu är det natti natti för min del, morgonpromenaden väntar...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefina bilder!! Har du skaffat systemkamera? superbra skärpa! kram/ sara galler

2010-01-26 @ 01:40:27
Postat av: E

2010-01-27 @ 12:50:20
Postat av: elin

wow vilka sköna foton! I like them alot :) Speciellt dendär montern med det rödbruna tegelhuset i bakgrunden, den montern hade jag missat :/ tur att du förevigade åt mig! Tack själv härliga Jossan. Nu kör vi hårt de sista 2 veckorna YEEEEEHA KRAM

2010-01-27 @ 12:52:13
URL: http://enperfektdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0