I hemmets lugna vrå...



Hemma i Hedemora i hemmets lugna vrå. Mina dagar är fyllda av mysiga stunder med mina underbara katter, många timmars roande läsning, snöglitter och pulkarace, varma vetekuddar och mjuka fleecefiltar virrade runt min kropp uppkrupen i mammas fåtölj. Här nedan följer lite bilder som skildrar min tillvaro för stunden. Min katt Pyret njuter i fulla drag av att ha matte hemma. Att ligga på min varma rygg och kurra under mina lässtunder är en av hennes favoritsysslor.


Jag och Karro ansvarade för maten på julafton. Då både jag och karro är trötta på den gamla gråa julmaten med dess obligatoriska prinskorvar och köttbullar så valde vi att göra något helt annat i år. Rätt eller fel!? Vem vet, men gott var det vill jag lova!!! Vi gjorde fetaost och spenatknyten, krispig lins och bönsallad, vitlöksbröd, stekt halloumiost, vitlöksmarinerad fläskfilé, hasselbackspotatis och kall grekiskyoughurtsås. Mumma!


Familjen i mammas lilla kök.


Julia myser med "lilla" knähunden Atlas som aldrig tycks bli stor.


Karro myser med katten Pyret.


I vänstra hörnet kan man se en skymt av julens tusenbitarspussel, något som blivit lite av en tradition.


Då jag sökte igenom min kamera efter julbilder fann jag denna upplyftande bild.
Den föreställer mitt och Linas kylskåp kvällen innan avfärd från Leksand. Jag har bara det viktigast kvar, messmör och så självklart vitlök. Nedan beskådas den sista kvällsmaten i Leksand. Som ni kanske kan ana så började det bli lite knapert i matkassan och varken jag eller Lina ville inhandla någon mat p.g.a. att vi skulle lämna Leksand och dess kylskåp bakom oss redan nästa dag.
Min kvällsmat bestod av rediga knäckemackor med messmör och så en ljuvlig kopp te medan Lina drack det exklusiva leksandskranvattnet som avsmakades med en ytterst knaprig morot, några crabsticks och några överblivna chips. Studentlyx kallas det! :D





Nyårsafton...


Gott nytt år och god fortsättning!


Kommentarer
Postat av: jonas

följer din blogg som jag lovat:)

2010-01-04 @ 01:07:05
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Lina D

Åh, vad mysigt ni ser ut att ha det där hemma! Men det är knappast bättre än en kväll med knäcke och morötter.. visst ser man fram emot fler!? ;) Det ser ut som att nyår var skoj! Du ser fin och laddad ut! Kramar från mig

2010-01-04 @ 20:50:02
Postat av: Elin

Åh va mysigt med JUL, tänk att den redan är förbi! Jag tycker ni gjorde rätt i att byta ut den traditionella julmaten :) Snart ses vi pärlan! KRAM

2010-01-05 @ 20:44:36
URL: http://enperfektdag.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Vad kul att se hur ni har det hemma, vilken fin samling mandelkvarnar din mamma har, så himmla fiffigt att exponera de så som hon har gjort, det estetiska ligger nog i generna! Kram

2010-01-07 @ 18:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0