Isprinsessa



Brrrr! Idag är det kallt, minus 24 grader! Men detta hindrar inte mig från att utöva min dagliga motion. Vi var fyra tappra tjejer som slog följe till träningshallen kl 10.15 i morse. För tre av oss var det "spinning med tung styrka" som hägrade. Det var ett härligt pass som fick kroppen att komma till liv, jag riktigt kände hur kalorierna flög av mig. Såhär efter passet är jag supernöjd och känner mig taggad inför kvällens tillställning. Ikväll är det dansgolvet som gäller, jag ser verkligen fram emot att skaka lite rumpa!  

När träningen väl var avklarad släpade vi oss vidare till Noret där vi gjorde två snabba visiter, Coop Konsum och Systembolaget. Efter det knatade vi i sakta mak hemåt stugorna i Leksandsbyn. Vi såg alla ut som små isprinsessor i det kalla vädret. Mina ögonfransar, kinder och mitt hår blev täckt av både snö och is som ni kan se på bilden ovan. Jag har aldrig tidigare varit mer tacksam över mina täckbyxor.

Nu har jag precis ätit en härligt rykande varm lins- och tomatsoppa och ska hugga in på dagens uppgift, budgetering. Kanske inte det roligaste att sysselsätta sig med en helg som denna men det ska bli skönt att få det gjort. På något vis känns det hela inte så jobbigt, det beror förmodligen på att mitt fokus ligger på helt andra saker. Mentalt sett så är jag redan där på Ejendals Arena och njuter av den härliga feststämningen. Ska bli underbart att klä upp sig lite, tyvärr blir det inta allt för ofta här uppe i Leksand. Ejendals Arena (och ishall) känns för övrigt som det ultimata stället att parta loss på för min del, vad annars kunde passa bättre när man är en isprinsessa och allt!? ;)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0