Måndag med rivstart!




Som sagt, måndag med rivstart! Min dag startades redan kl 05.45, då sträckte jag ut min arma arm och stängde av mobilens argsinta larm varpå jag släpade mig ur bingen (en fantastisk tjusig våningsäng i furu med några plank som botten toppad med en tunn, tunn skumgummimadrass).

Väl ute ur bingen, då jag gnuggat ögonen klart stapplade jag ut i köket/hallen/vardagsrummet. Där brottades jag i några minuter med att bylsa på mig täckbyxor, varm jacka, sjal, vantar, mössa och så självklart raggsockor (kan tilläggas att det var finska raggsockor som mammas faster Saga så vänligt stickat, ett par till var och en i familjen Nordman). En sista koll på termometern (minus 20 grader), på med kängorna och ut i vintervädret där Geite föll in i ledet. En timmes promenad blev det i världens vackraste vinterland med krispigt vita träd. 

Hem, tvätta sig, på med paltorna, dona till sminket och sedan vidare mot skolan. Innan färden mot skolan tog vid gjorde jag, sambon Lina och Geite ett stopp nere i campingens reception där vi betalade hyran och hämtade varsin röd spark. För min del blev det vinterns sparkpremiär och för Geite riktig premiär, hon har aldrig tidigare åkt spark. Inte så konstigt kanske då hon kommer från Malmö.

I skolan stod kommunikation på schemat och Emmi, vår kämpe till lärare började direkt med ett djupdyk in i tryckprocessens underbara värld. Imorgon skall vi nämligen besöka ett tryckeri i Falun, något som jag ser fram emot med stor entusiasm. På eftermiddagen tog vi alla plats framför skolans dataskärmar, det var dags för ett pass i Illustrator. Kul, kul!!! Lärde mig massor och väntar redan otåligt till nästa tillfälle i programvaran.

Så var skolan avklarad för dagen. Jag och Geite tog våra sparkstöttingar och susade iväg mot träningshallen. Här inköptes två månadskort, ett till mig och ett till Geite. Jag hann precis lagom i tid innanför dörren för att vår boxtränare skulle hinna med att se mig. Han tittade retsamt på mig och informerade om att jag visst skulle hinna till spinningen. Vad göra!? Jag som sett fram emot en halvtimmes löpning på mitt kära löpband. 

Spinning blev det, likväl som ett pilatespass. Härligt mör i kroppen, med ben som påminde om överkokt spagetti sparkade jag mig sedan hem i kylan. Nu blir det rotfrukter i ugn och så plugga, plugga, plugga!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0